Αντιεκπαιδευτικό το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Αντιεκπαιδευτικό το νομοσχέδιο για την Παιδεία

«Αντιεκπαιδευτικό το νομοσχέδιο για την Παιδεία», υποστηρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» κ. Κώστα Κατιμερτζόγλου και το μέλος του Δ.Σ. κα Ντιάνα Λιάκου

Η Εκπαίδευση, τα προβλήματά της, το νέο νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, η προσχολική αγωγή, είναι μερικά από τα θέματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» είναι ένας σύλλογος της Ν.Ιωνίας και των όμορων δήμων με πλούσια εκπαιδευτική και κοινωνική δραστηριότητα. Οι απόψεις του προέδρου του κ. Κώστα Κατιμερτζόγλου και του μέλους του Δ.Σ. κας Ντιάνα Λιάκου έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Με αφορμή τη συμμετοχή του συλλόγου στην πανελλαδική μέρα δράσης των εργατικών σωματείων στις 28 Απριλίου, απάντησαν σε ερωτήματα.

Η κυβέρνηση από την αρχή της υγειονομικής κρίσης έχει πάρει μέτρα που αφορούν τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους. Πώς κρίνετε τις μέχρι τώρα αποφάσεις της σε ό,τι αφορά τα εργασιακά δικαιώματα και τις συνδικαλιστικές ελευθερίες ;

Κ.Κατιμερτζόγλου: Η Κυβέρνηση αξιοποιώντας την πανδημία, με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, προχωρά συνεχώς σε μέτρα που από τη μια μεριά διευκολύνουν την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, ενώ από την άλλη παρέχει στους επιχειρηματικούς ομίλους και την εργοδοσία δώρα  δισεκατομμυρίων, αλλά και μια πρωτοφανή ασυλία για να εφαρμόζουν με κάθε τρόπο τη διάλυση των όποιων εργασιακών σχέσεων και εργατικών δικαιωμάτων έχουν απομείνει: από την εκ περιτροπής εργασία μέχρι τις απλήρωτες υπερωρίες, από τις αναγκαστικές άδειες μέχρι τις αναστολές συμβάσεων κ.ο.κ., την ίδια στιγμή αίρεται κάθε περιορισμός για την πολιτική επιστράτευση και την επίταξη των απεργών! Μέτρα που ουσιαστικά βάζουν στο γύψο εργασιακά δικαιώματα, αλλά και συνδικαλιστικές ελευθερίες.

Θεωρείτε ότι αυτά τα μέτρα δεν έχουν προσωρινό χαρακτήρα; Θα παραμείνουν και μετά τη σταδιακή επαναφορά στην «κανονικότητα»; Και με ποια δικαιολογία;

Κ.Κατιμερτζόγλου:Ήδη τα επιτελεία της ΕΕ, η κυβέρνηση, ο ΣΕΒ και οι υπόλοιπες εργοδοτικές ενώσεις μαζί με τους χρήσιμους κονδυλοφόρους τους, μιλούν από σήμερα για την «δύσκολη επόμενη μέρα», προετοιμάζοντας τον εργαζόμενο λαό να δεχτεί τη μονιμοποίηση των υποτιθέμενων «έκτακτων» αντεργατικών μέτρων για να μείνουν όπως λένε όλοι με μια φωνή «όρθιες οι επιχειρήσεις»…

Έχουν σχέδιο να φορτώσουν και αυτήν την κρίση στους εργαζόμενους! Θέλουν να αποδεχτούμε ως φυσιολογική εξέλιξη να ξαναπληρώσουμε τις απώλειες των επιχειρηματικών ομίλων στο όνομα της «εθνικής ομοψυχίας», με νέες θυσίες, με ανεργία, με κακοπληρωμένα προγράμματα απασχόλησης βραχείας διάρκειας, με μεγαλύτερη συμπίεση των μισθών, με διάλυση των συλλογικών συμβάσεων, με τη γενίκευση της ελαστικής απασχόλησης, με το χτύπημα της συνδικαλιστικής μας οργάνωσης και δράσης.

Πώς πιστεύετε ότι εντάσσονται σ΄αυτούς τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς μέτρα που αφορούν τον τομέα της Παιδείας; Ποια είναι τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την επόμενη μέρα;

Κ.Κατιμερτζόγλου:Σ΄ αυτόν τον βηματισμό κινείται βέβαια και το Υπουργείο Παιδείας με την κατάθεση του νέου αντεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.Συνεχίζοντας βέβαια και τις προηγούμενες αντεκπαιδευτικές πολιτικές,θεωρούμε ότι προχώρησε σε μια καθαρά εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και καιρό τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών τους, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να διαθέτουν οι ίδιοι και οι μαθητές τους τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό και χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.

Ποιες είναι οι βασικές διατάξεις αυτού του Νομοσχεδίου με τις οποίες διαφωνείτε;

Κ.Κατιμερτζόγλου:Το Υπουργείο με την κατάθεση του νομοσχεδίου, εν μέσω πανδημίας και με κλειστά τα σχολεία, θεωρώντας προφανώς ότι θα μας πιάσει στον ύπνο και δεν θα αντιδράσουμε, σχεδιάζει :

Την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο με συνέπεια τη μείωση του διδακτικού προσωπικού! Την εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης και την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων ανάλογα με τη συνολική επίδοση των μαθητών, τη μετατροπή του Γυμνασίου και του Λυκείου σε ένα εξεταστικό κάτεργο με την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και της διαγωγής των μαθητών, την είσοδο νέων αντεπιστημονικών προγραμμάτων σπουδών σε νηπιαγωγείο και δημοτικό, τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα ΕΠΑΛ.

κα Λιάκου, πώς ανταποκρίθηκαν οι νηπιαγωγοί αυτό το διάστημα που έκλεισαν και τα νηπιαγωγεία ,στις μορφωτικές ανάγκες των νηπίων;

Αντιεκπαιδευτικό το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Ντ. Λιάκου: Είναι γνωστό ότι με την έναρξη της αναγκαστικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων , όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί έτσι και οι Νηπιαγωγοί έχουν βρεθεί δίπλα στα νήπια. Με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης παίρνοντας πρωτοβουλίες, με τα ελλιπή διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα, έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για να στηρίξουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους και συναισθηματικά αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα.

Οι Νηπιαγωγοί δεν περίμεναν τις καθυστερημένες οδηγίες του Υπουργείου, του οποίου η σιωπή στην κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων ήταν εκκωφαντική. Βρέθηκαν κοντά στους μαθητές τους, στις οικογένειες τους, αντάλλαξαν μια ζεστή κουβέντα, που την έχουν ανάγκη, έστειλαν ενδιαφέρουσες διαδικτυακές προτάσεις με θεατρικές παραστάσεις για παιδιά προσχολικής ηλικίας, πρότειναν ένα όμορφο παραμύθι, μια ωραία ταινία, και ρώτησαν εάν έφτιαξαν πασχαλινά κουλούρια.

Προσπάθησαν να αναπληρώσουν το κενό από όλα αυτά που θα έκαναν στην τάξη τους. Βέβαια η δια ζώσης επαφή με τα νήπια και η κοινωνικοποίησή τους είναι αναντικατάστατη, όποιο μέσο κι αν χρησιμοποιήσουμε. Γιατί σε αυτή την ηλικία ο δεσμός, η αλληλεπίδραση είναι το πιο ισχυρό μας μέσο για τους μικρούς μας μαθητές. Οι Νηπιαγωγοί δεν κάνουν μάθημα στον πίνακα, αλλά βιωματικά, ανάλογα με τις δυνατότητες και τους προβληματισμούς των παιδιών.

Τι μέτρα προβλέπονται μέσα από τις διατάξεις του Πολυνομοσχεδίου σε ό,τι αφορά την προσχολική αγωγή;

Ντ. Λιάκου: Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν την ασύγχρονη επαφή τους με τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών και σε ό,τι αφορά την προσχολική αγωγή αφού: σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο που καταθέτουν για διαβούλευση, δε φτάνει που από την επόμενη χρονιά στοιβάζονται 26 νήπια σε κοντέινερ και ακατάλληλες αίθουσες, καθιερώνεται και ως ελάχιστος αριθμός τα 16 νήπια για τη λειτουργία τμήματος στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία. Εισάγεται ως διδακτικό αντικείμενο τα Αγγλικά τη στιγμή που οι 4χρονοι και 5χρονοι μαθητές μας δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας. Ξεκαθαρίζουμε στο Υπουργείο Παιδείας ότι θα λάβουν δυναμική απάντηση απέναντι στα αντιεκπαιδευτικά σχέδιά τους και τις μεθοδεύσεις τους γιατί: τα νηπιαγωγεία μας χρειάζονται ολιγομελή τμήματα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, τμήματα ένταξης, βοηθητικό προσωπικό και σύγχρονα ασφαλή κτήρια για να μπορέσει επιτέλους να εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Ποιο μήνυμα θέλετε να δώσετε με την συμμετοχή στην πανελλαδική μέρα δράσης των εργατικών συνδικάτων, ως σύλλογος εκπαιδευτικών:

Κ.Κατιμερτζόγλου:Στις 28 Απρίλη, εκατοντάδες Σωματεία και Συνδικάτα τηςχώρας, οργανώνουν ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ στους κλάδους και τους χώρους δουλειάς για την ανάδειξη των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι, με αφορμή την επιδημία του κορονοϊού.

Με αλληλεγγύη, οργάνωση και συλλογική διεκδίκηση δίνουμε τη μάχη όλοι μαζί από κάθε κλάδο, για την  προστασία της υγείας του λαού, για την υπεράσπιση όλων των εργατικών και λαϊκών δικαιωμάτων.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, να μην το βάλουμε κάτω, να μην αποδεχτούμε να ξαναπληρώσουμε τα σπασμένα της κρίσης.

Μένουμε ενωμένοι, δυνατοί, δεν κάνουμε βήμα πίσω από τα δικαιώματα μας τις διεκδικήσεις!

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε, με αφορμή την πανδημία, την καταπάτηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων! Δεν πρέπει να γίνουμε ξανά τα θύματα στο βωμό της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, στην ανάπτυξη που οραματίζονται. Οι μέρες δράσης στις 16 και 24 του Απρίλη στο Υπουργείο και στη Βουλή απέδειξαν ότι μπορούμε να οργανώσουμε την πάλη μας και σε αυτές τις συνθήκες.

Η μόνη διέξοδος για να βγει ο εργαζόμενος λαός όρθιος από την πανδημία και την κρίση είναι ο δρόμος της οργανωμένης αντεπίθεσης.

  • Διεκδικούμε τώρα την κατάργηση των μέτρων που πάρθηκαν με τις ΠΝΠ για τη διαχείριση της κρίσης.
  • Διεκδικούμε την απόσυρση του αντεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου.
  • Παίρνουμε την πρωτοβουλία καλώντας τα σωματεία του Βόρειου Τομέα να συνδιοργανώσουμε, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας, την Παρασκευή 1η του Μάη εκδήλωση για την Πρωτομαγιά.
  • Προετοιμαζόμαστε από τώρα και για την επόμενη μέρα, με ενίσχυση της οργάνωσης μας, με συσπείρωση στον σύλλογο μας με σύνθημα:

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

*Η συνέντευξη έγινε με γραπτές απαντήσεις

Βασίλης Μαγκαναδέλλης

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here