Tα σχολειά ανοίγουν και δυστυχώς πολλοί ασυνείδητοι οδηγοί κυκλοφορούν. Έχουμε θρηνήσει θύματα, ανάμεσά τους και πολλά παιδιά, πληρώνοντας έναν βαρύ φόρο αίματος.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην ΕΕ. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητική η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην χώρα μας.
Για να δοθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για το θέμα, χρειάζεται συνεργασία φορέων και όχι αυθαιρεσίες και επικάλυψη αρμοδιοτήτων. Συγχρόνως οφείλουμε ως πολίτες να αντιληφθούμε τις προσωπικές ευθύνες που έχουμε και να μην κάνουμε μόνο κριτική και εκ των υστέρων διαπιστώσεις και εύκολη απονομή ευθυνών.
Σ’ αυτό το πλαίσιο η άποψη μου είναι ότι η κυκλοφοριακή αγωγή θα πρέπει να ενταχθεί στο πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως βασικό μάθημα και όχι ως πρόγραμμα επιλογής. Όταν τα παιδιά διδαχθούν σωστά και επαρκώς την κυκλοφοριακή αγωγή θα αποκτήσουν την απαραίτητη παιδεία και ως ενήλικοι θα γίνουν πρωταρχικά σωστοί οδηγοί. Η στάση ζωής όλων μας διαμορφώνεται από την νεαρή ηλικία.
Έρχομαι τώρα στο κομμάτι ευθύνης του Δήμου και της Περιφέρειας που είναι αρμόδιοι για την ποιότητα των δρόμων που κυκλοφορούμε, για την οδική σήμανση και την διαγράμμιση των δρόμων. Χρειαζόμαστε σχολικούς τροχονόμους και σήματα ήπιας κυκλοφορίας για να προστατέψουμε τα παιδιά μας τα οποία πρέπει να διδαχθούν σωστά και επαρκώς την κυκλοφοριακή αγωγή, ώστε να αποκτήσουν την απαραίτητη παιδεία για να γίνουν ως ενήλικοι σωστοί οδηγοί. Ας παρθούν τώρα οι σωστές αποφάσεις από τους αρμοδίους.