Αναστασία Κλάρα: Αγωνία για το άνοιγμα των σχολείων

Μια αλλιώτικη Σχολική χρονιά εν αναμονή….

Εκπαιδευτικοί και μαθητές επιστρέφουν σε λίγες μέρες στο Σχολείο

Οι εκπαιδευτικοί, επιστρέφουμε αύριο, πρώτη Σεπτεμβρίου και σε λίγες μέρες θα υποδεχτούμε τους μαθητές μας.

Κάθε χρόνο η ανυπομονησία μας είναι μεγάλη . Αυτή τη φορά , δεν σας κρύβω ότι συνοδεύεται από αγωνία και αβεβαιότητα για τη λειτουργία του Σχολείου και την ασφάλεια των μαθητών, των Εκπαιδευτικών και γενικότερα όλων όσων σχετίζονται μαζί τους

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να λειτουργήσουν τα Σχολεία . Αλλά πως; Αυτό είναι το ζήτημα .

Πολλοί οι προβληματισμοί που εγείρονται .

Παρακολουθώντας τα επιδημιολογικά δεδομένα από τη μια και τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας από την άλλη καθώς και πολλές συζητήσεις για το θέμα της λειτουργίας των Σχολείων τις τελευταίες μέρες και μιλώντας με συναδέλφους η ανησυχία μας εντείνεται ακόμα περισσότερο .

Και θα σας πω συγκεκριμένα γιατί .

Αυτό που μας προβληματίζει πρωτίστως είναι ο αριθμός των μαθητών στην τάξη. Ο μέσος όρος 17 που ανέφερε η Υπουργός Παιδείας δεν ισχύει στην πραγματικότητα διότι γνωρίζουμε ότι στα αστικά κέντρα οι τάξεις έχουν μέσο όρο 25 μαθητών .

Εφόσον βιώνουμε αυτή τη συνθήκη του Covid 19 κατά τη δική μου άποψη η Σχολική χρονιά θα πρέπει να ξεκινήσει με την εκ περιτροπής διδασκαλία που σημαίνει ότι ο αριθμός μαθητών σε κάθε τάξη δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 13 για να μπορούν να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις . Σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε ήδη να έχει προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός Εκπαιδευτικών και να λειτουργήσουν τα Σχολεία πρωί απόγευμα με τον αριθμό μαθητών που σας προανέφερα.

Δεν θα πρέπει να συγκρίνουμε με την περίοδο Μαίου Ιουνίου γιατί και τα κρούσματα είχαν μειωθεί αισθητά και υπήρχε η ελευθερία να επιστρέψουν όσοι μαθητές ήθελαν .Απο την εμπειρία μου σας αναφέρω ότι είχαμε τάξεις με ελάχιστους μαθητές, με καιρικές συνθήκες που επέτρεπαν συνεχώς ανοιχτά παράθυρα ενώ τώρα είναι δύσκολο να λειτουργήσουν με πληρότητα οι τάξεις.

Η στενότητα χώρων στις τάξεις και δε μιλώ για κάποια σχολεία που έχουν το πλεονέκτημα να διαθέτουν ευρύχωρες αίθουσες, είναι απαγορευτική της τήρησης των ελάχιστων αποστάσεων .Τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν τη δυνατότητα ώστε να τοποθετήσουν 23 η 25 θρανία  στην απόσταση  που απαιτείται για να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.

Στις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας διάβασα ότι θα κυκλοφορήσουν ενημερωτικά βίντεο και θα γίνουν ενημερωτικές συνεδρίες από γιατρούς του ΕΟΔΥ που θα επισκέπτονται Σχολεία της χώρας στο πλαίσιο συνεργασίας του Υπουργείου με αυτούς τους γιατρούς. Ελπίζω να ήταν ατυχής η σύνταξη της πρότασης αυτής γιατί εμένα μου γεννάει πολλά ερωτηματικά. Μου λείπει ένα «τα» από τη διατύπωση. Ότι οι γιατροί δεν θα επισκέπτονται Σχολεία αλλά «τα Σχολεία».

Και τι σημαίνει θα κυκλοφορήσουν βίντεο; Που θα κυκλοφορήσουν; Πως θα εκπαιδευτούν οι μαθητές και οι Δάσκαλοι; Πολλά τα ερωτήματα.

Πολλές οι συζητήσεις για τη χρήση της μάσκας. Ασπίδα προστασίας , συμφωνούμε ως εδώ. Οι μαθητές είναι εκπαιδευμένοι στη χρήση της; Οι εκπαιδευτικοί πως θα γνωρίζουν να εκπαιδεύσουν τους μαθητές ;Από τα ενημερωτικά φυλλάδια και τα βίντεο πουθα κυκλοφορούν; Από την εμπειρία μου και πάλι θα σας αναφέρω ότι δεν είναι τόσο εύκολο στην πράξη όσο ακούγεται. Το βίωσα απόλυτα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις τον Ιούνιο ως επιτηρήτρια φορώντας πολλές ώρες τη μάσκα όσες θα χρειάζεται να βρίσκομαι και τώρα στη σχολική τάξη. Είναι εξαιρετικά δύσκολο τη στιγμή μάλιστα που πρέπει να διεξαχθεί η διδασκαλία , ο διάλογος στην τάξη , η δια ζώσης επικοινωνία. Και ναι, θα το ξαναπώ…

Η θεωρία απέχει από την πράξη.

 Σε συνομιλία που είχα με κάποιους  συναδέλφους μου καθώς και τον Διευθυντή του Σχολείου για το ζήτημα αυτό πέρα από την ανησυχία που εκφράζουν για τη σωστή χρήση πιστεύουν ότι η μάσκα είναι εμπόδιο στη μαθησιακή διαδικασία καθώς  η έκφραση στο πρόσωπο είναι απαραίτητη στην επικοινωνία δασκάλου μαθητή. Ωστόσο, δεν μπορούμε να πράξουμε διαφορετικά.

Άκουσα ότι θα γίνονται διαφορετικά διαλείμματα . Και σκέφτομαι το εξής : Ο καθηγητής που την 3η ώρα κάνει μάθημα στο τμήμα Α2  και την επόμενη στο Β2 το οποίο όμως κάνει διάλειμμα δέκα λεπτά νωρίτερα και μπαίνει στην τάξη την ώρα που βγαίνει το Α2….Ο καθηγητής αυτός που μπορεί να είναι και 65 ετών δεν θα βγάλει ποτέ τη μάσκα του να αναπνεύσει; Η θεωρία απέχει από την πράξη….

Θα καθαρίζονται σχολαστικά τα πληκτρολόγια των Η|Υ μεταξύ δυο ωρών διδασκαλίας…Αλήθεια πως είναι δυνατόν να είναι αυτό εφικτό; Ελπίζουμε να το δούμε να γίνεται αλλά για να πραγματοποιηθεί και να καθαρίζονται συνεχώς οι τάξεις χρειάζεται να βρίσκονται 6 καθαρίστριες μόνιμες σε κάθε σχολείο διαρκώς.

Τι θα συμβεί αν απουσιάζουν καθηγητές ή μαθητές ;

Την πρώτη περίπτωση τη βιώσαμε και άλλες φορές. Αν απουσιάζει για σοβαρό λόγο κάποιος καθηγητής ακόμα και ένα μήνα , δεν αντικαθίσταται . Το αυτονόητο θα ήταν να υπάρχει στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ικανός αριθμός εκπαιδευτικών για τις περιπτώσεις αυτές .

Όταν θα απουσιάζει ένας μαθητής θα πρέπει να παρακολουθεί το μάθημα εξ αποστάσεως .

Και ρωτάω; Πως θα γίνεται αυτό;

Στη 15η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου γι α το ζήτημα αυτό καθώς

 η σχέση που δημιουργείται στην τάξη δεν είναι απρόσωπη, στην τάξη δε λέμε ειδήσεις για να γίνει απευθείας μετάδοση αλλά είναι προσωπική ,βιωματική , κάθε μαθητής είναι ξεχωριστή προσωπικότητα με ιδιαίτερες ευαισθησίες και προβληματισμούς και ο δάσκαλος μπορεί να επικοινωνήσει, να καταλάβει να νιώσει, να αντιμετωπίσει ξεχωριστά τον καθένα  και να σχηματιστεί έτσι  μια σχέση εμπιστοσύνης.

Αυτή η σχέση δεν πρέπει να τεθεί επουδενί σε κίνδυνο και η αναμετάδοση του μαθήματος δε μπορεί να το  διασφαλίσει αυτό .Που ξέρουμε ποιος θα παρακολουθεί , πως θα χρησιμοποιηθεί….

Απορώ ακόμα πως γίνεται λόγος να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο από τη στιγμή που το internetπου έχουμε στα σχολεία δεν είναι ικανό να φτάσει σε ακτίνα δέκα μέτρων και οι υλικοτεχνικές υποδομές είναι ανεπαρκείς .

Έχουν γίνει βελτιώσεις που δεν γνωρίζω; Από όσο ξέρω δεν έχει γίνει τίποτα ούτε από την πλευρά της Πολιτείας ούτε από την πλευρά του Δήμου.

Ο Δήμος θεωρώ ότι έπρεπε  να έχει ήδη συμβάλλει ώστε να έχουν  επιλυθεί  αυτά τα ζητήματα και τα Σχολεία να είναι πανέτοιμα ν α αντιμετωπίσουν και να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες . Ουσιαστική παρέμβαση και βοήθεια φυσικά και δεν είναι η διάθεση των μασκών που έχουν δοθεί από την περιφέρεια και το μοίρασμα των αντισηπτικών . Αυτά είναι αυτονόητα .

Σχετικά με την καθαριότητα και την κτιριακή υποδομή θα έπρεπε να έχουν επισκευαστεί οι φθορές γιατί δεν θα έχουμε πια περιθώρια…να δημιουργηθούν σωστές υποδομές στις τουαλέτες, στις βρύσες ,να αντικατασταθούν οι ψύκτες γιατί σε πολλά σχολεία βγάζουν σκουριά…ώστε να μπορούμε να εγγυηθούμε τη σωστή λειτουργία στην μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα όχι μόνο λόγω κορονοιού η άλλων ιων αλλά γιατί έτσι πρέπει.

Η Δημοτική αρχή θα έπρεπε να αναζητήσει επιπλέον πόρους που θα τους διαθέσει στα Σχολεία εξασφαλίζοντας στην εκπαιδευτική κοινότητα  την εγγύηση για ασφαλή λειτουργία των Σχολείων σε συνθήκες απόλυτης σιγουριάς και  υγιεινής.

Τα ερωτήματα πολλά και αναπάντητα, οι προβληματισμοί άλλοι τόσοι.

Το πρώτο κουδούνι θα έχει έναν ήχο ανησυχίας αυτή τη χρονιά αλλά είμαστε εδώ με θέληση, ετοιμότητα και απόλυτη ευθύνη απέναντι στους μαθητές μας πρωτίστως και στο θεσμό του Σχολείου , μάχιμοι στην πρώτη γραμμή .

Αισιοδοξούμε  με πίστη πάντα   σε αυτό που κάνουμε , συνεργασία , προγραμματισμό ότι θα καταφέρουμε ν α ανταπεξέλθουμε στις δύσκολες συνθήκες

Εύχομαι καλή δύναμη σε Εκπαιδευτικούς , μαθητές , γονείς . Καλή αρχή .

ΚΛΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ