DEBATES: Οικονομικά Δήμου Νέας Ιωνίας

Πως κρίνετε την Οικονομική κατάσταση του δήμου μας και τι θα κάνετε για να την βελτιώστε;

Διαβάστε τις θέσεις τεσσάρων δημοτικών παρατάξεων της Νέας Ιωνίας που ζητούν την ψήφο μας στις προσεχείς δημοτικές εκλογές…

Οι οικονομικοί πόροι του Δήμου, όπως και συνολικά των ΟΤΑ, μετά την δραματική μείωση κατά 52% την περίοδο 2009-2013 έχουν σταθεροποιηθεί στα επίπεδα του 2014 σε περίπου 12.000.000 €.

Σημαντική πρόσθετη οικονομική ενίσχυση κατά την τελευταία διετία 2017-2018 υπήρξε με τα εξειδικευμένα προγράμματα και με το πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ».

Έχουμε επιχορηγηθεί για:

  • ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΟΤΗΤΑΣ 54.000€ (ετησίως)
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ 35.000 € (ετησίως)
  • ΣΤΕΓΑΣΗ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ 65.000 € (ετησίως)
  • ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ 417.000 €
  • ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ  ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ 150.000 €
  • ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ 272.000 €
  • ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ 241.000 €
  • ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΗ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ 2.122.000  €

Την τελευταία τετραετία ο Δήμος για τα δάνεια που είχε λάβει προ του 2010 αποπλήρωσε  3.853.000 € και εξοφλήθηκε το δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ύψους 134.000 €.

Το ΜΟΝΟ νέο δάνειο που πήρε ο Δήμος την περίοδο από το 2011 έως και σήμερα είναι για την αντικατάσταση ΟΛΩΝ των λαπτήρων του οδοφωτισμού (εργολαβία που ήδη εκτελείται) ύψους 1.226.000 €, η αποπληρωμή του οποίου θα γίνει σε 10 έτη  και τα χρήματα θα προέρχονται από τη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.

Την περίοδο αυτή από 2011 έως 2018 το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου έχει μειωθεί σημαντικά. Ενδεικτικά στη υπηρεσία καθαριότητας υπηρετούσαν:
το 2010 197 άτομα, το 2014 163 άτομα και το 2018 130 άτομα

Ο Δήμος έχει προκηρύξει 49 θέσεις ΜΟΝΙΜΟΥ προσωπικού στην καθαριότητα το 2018 και εκκρεμούν οι οριστικοί πίνακες για την πρόσληψη.

Όλη αυτή την περίοδο παρόλο την μείωση των οικονομικών και ανθρώπινων πόρων  το έργο τόσο σε καθημερινό επίπεδο (καθαριότητα, πράσινο κλπ), όσο και σε κοινωνικό επίπεδο (σχολεία, κατασκήνωση, βρεφονηπιακοί σταθμοί, αθλητισμός, πολιτισμός) ήταν σημαντικό.


Οι οικονομικές δυνατότητες του Δήμου μας είναι μεγάλες αφού ένας σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων κυρίως του Εμπορικού κόσμου δραστηριοποιείται στην πόλη μας. Η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας έχει επιβαρύνει σημαντικά τη δραστηριότητα των τοπικών επιχειρήσεων, πολλές δε από αυτές αναγκάστηκαν να διακόψουν τη δραστηριότητά τους. Ως εκ τούτου ο Δήμος δεν μπορεί να απαιτεί αλλά να βοηθά. Το πρόβλημα των οικονομικών του Δήμου σήμερα έγκειται στην ανορθολογική διαχείριση και στην αναποτελεσματική διοίκηση. Η Παράταξή μας θα εφαρμόσει αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο διαχείρισης των οικονομικών πόρων του Δήμου στη βάση της αποτελεσματικότητας κάθε ευρώ των Δημοτών μας με Διαφάνεια και δημόσιο απολογισμό.

Παράλληλα η Παράταξή μας συμμετέχει στα Συλλογικά Όργανα εκπροσώπησης (ΚΕΔΕ, Υπουργεία, κ.ά)  της Αυτοδιοίκησης για διεκδίκηση των αιτημάτων που ενισχύουν την οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων απαιτώντας την εκχώρηση των θεσμισμένων πόρων που προορίζονται για την Αυτοδιοίκηση όπως ο Φόρος Ακινήτων, ο Φόρος Αυθαιρέτων και ένα σταθερό ποσοστό του Φόρου Εισοδήματος που οφείλει να αποδοθεί σε αυτήν. Τα μέτρα αυτά όπως γίνεται αντιληπτό είναι μέτρα θεσμικού και μόνιμου χαρακτήρα και μόνον έτσι μπορούμε να έχουμε μία Αυτοδιοίκηση που δεν θα είναι επαίτης της κεντρικής Διοίκησης.  Είναι ένας ακόμη λόγος που οι Δημότες δεν πρέπει να επιλέξουν κομματικές παρατάξεις στις Δημοτικές εκλογές. Διότι εμείς μπορούμε, μη έχοντας κάποια δέσμευση, σαν Παράταξη να συγκρουστούμε με την κεντρική διοίκηση για το δίκαιο των αιτημάτων της Αυτοδιοίκησης.


Η οικονομική κατάσταση του δήμου για εμάς, είναι η οικονομική κατάσταση του λαού. Δεν θέλουμε να λειτουργεί ο δήμος σαν εταιρεία με σκοπό την αύξηση των κερδών του, ιδιαίτερα όταν αυτό γίνεται μέσω της ανταποδοτικότητας και της φορολόγησης των δημοτών.

Ο δήμος μας είχε αποθεματικά τα οποία η δημοτική αρχή τα παρέδωσε στην κυβέρνηση, την ίδια στιγμή που πήρε «αναγκαστικά» και «όχι αναγκαστικά» δάνεια για διάφορα έργα, επιβαρύνοντας τους δημότες. Για εμάς ο δήμος πρέπει να λειτουργεί με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του λαού. Για να γίνει αυτό χρειάζεται διπλό μέτωπο δηλαδή και διεκδίκηση χρηματοδότησης από την περιφέρεια και την κεντρική διοίκηση, αλλά και χρησιμοποίηση όλων των νομότυπων και μη τρόπων και όλων των μορφών αγώνα για ουσιαστικά έργα και μέτρα ανακούφισης της ζωής και της καθημερινότητας του λαού της πόλης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι δήμοι που διοικούνται από τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Στην Πάτρα η δημοτική αρχή δεν βεβαίωσε τις οφειλές των δημοτών στην εφορία (για να μην προχωρήσει σε κατασχέσεις), δημιούργησε υποδομές και έργα πρασίνου εξ’ ολοκλήρου από τις υπηρεσίες του δήμου, χωρίς εργολάβους, απαλλοτρίωσε χώρους και τους παρέδωσε δωρεάν στους δημότες και γι’ αυτό την έτρεχαν στα δικαστήρια! Η συνολική μας λογική είναι αντίθετη στην ανταποδοτικότητα και έχει ως μοναδικό άξονα την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων και συνολικά των κατοίκων.

Άλλωστε ο λαός πληρώνει ήδη εδώ και πολλά χρόνια από το υστέρημα του μέσω της βαριάς φορολογίας, της μείωσης μισθών και συντάξεων, των περικοπών σε παιδεία, υγεία κλπ. Ένα μεγάλο μέρος αυτών γίνεται και μέσα από τους δήμους. Όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις έχουν δείξει είτε στην πράξη, είτε μέσω των προγραμμάτων τους ότι θέλουν τον δήμο επιχείρηση και τον λαό πελάτη. Εμείς αυτό δεν το δεχόμαστε.

Θεωρούμε ότι οι ανάγκες πρέπει να καλύπτονται σε όλο το φάσμα τους και όχι να αντιμετωπίζονται σαν έξοδα σε ισολογισμούς.


H οικονομική κατάσταση του δήμου είναι αυτή που έχει επιβληθεί από τη συνολική κυβερνητική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλαδή της λιτότητας και των μνημονίων και ενισχύεται από τη πολιτική της διοίκησης Γκότση. Επιπλέον με βάση και τον Κλεισθένη, θεσμοθετείται ουσιαστικά ως μοναδική επιλογή, η προσφυγή σε ιδιώτες και εταιρίες προκειμένου να καλυφθούν οι δημόσιες ανάγκες, όπως επίσης η έμμεση ή άμεση ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών καθώς και η φοροεπιδρομή στους κατοίκους της πόλης μας.

Με άλλα λόγια, είναι προφανές ότι η κατάσταση στον δήμο μας όπως και σε όλους τους δήμους δεν είναι μόνο ούτε κυρίως αποτέλεσμα μιας «καλής ή κακής διαχείρισης» ή ενός «νοικοκυρέματος» όπως συνηθίζουν οι αστικές δυνάμεις και τα τοπικά παραρτήματά τους να αποκαλούν την συνεχή περικοπή των δημόσιων υπηρεσιών και την υποχρηματοδότηση των υποδομών της πόλης. Είναι κατά βάση η κατάσταση την οποία έχουν επιλέξει τα αστικά και κυβερνητικά επιτελεία να υπάρχει στους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας, ως τμήματα της κεντρικής κρατικής μηχανής και της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών για υπηρεσίες και υποδομές που θα έπρεπε να καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών.

Αντιθέτως αυτό που προκρίνεται είναι το ξόδεμα δημόσιου χρήματος σε έργα και ιδιωτικές επενδύσεις μεγαλοεργολάβων επενδυτών που επιχειρούν να βάλουν στο χέρι τους τελευταίους δημόσιους χώρους (πχ οικόπεδο 445). Άρα για εμάς σημασία έχει το από ποιον εισπράττει κατά βάση ο δήμος όπως και σε ποια κατεύθυνση δαπανά. Εμείς θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ριζική αναδιαμόρφωση των φορολογικών εσόδων του δήμου με δραστική μείωση των δημοτικών τελών στις λαϊκές οικογένειες, κατάργηση δημοτικών τελών στους ανέργους και στους χαμηλόμισθους και ταυτόχρονη σημαντική αύξηση στις μεγάλες επιχειρήσεις που λειτουργούν στο δήμο (πολυκαταστήματα, supermarket, τράπεζες, αλυσίδες εμπορίας – εστίασης κ.α.).

Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει άμεση διεκδίκηση κονδυλίων από τον δημόσιο προϋπολογισμό, και αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, απειθαρχία στους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και το οικονομικό παρατηρητήριο.

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here