Δερβίσικο γλέντι στο “Πέραν, το καφέ αμάν της πόλης”

Την Κυριακή 5 Ιανουαρίου το μεσημέρι και ώρα 15.00, φιλοξενούμε μία σπάνια μουσική συνάντηση.

Η μουσική σκηνή του «Πέραν, του καφέ αμάν της πόλης» φιλοξενεί την Κυριακή 5 Ιανουαρίου το μεσημέρι στις 15.00, το γνωστό δεξιοτέχνη στο ούτι, πολύ ιδιαίτερο συνθέτη, αλλά και ερμηνευτή Haig Yazdjian μαζί με τον εξαιρετικό παραδοσιακό ερμηνευτή Μάνο Κουτσαγγελίδη.

Την παρέα συμπληρώνουν ο κρουστός Κώστας Μερετάκης, ο Ταξιάρχης Γεωργούλης στο ούτι, ο Τάσος Πούλιος στο κανονάκι και ο Γιάννης Πούλιος στο βιολί.

Έξι ξεχωριστοί δεξιοτέχνες μουσικοί μας ταξιδεύουν στη μουσική παράδοση της Ανατολικής Μεσογείου, σε ένα γλέντι όπως γλεντούσαν οι δερβίσηδες παλιά….

Ο Haig Yazdjian θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες μορφές της παγκόσμιας μουσικής. Γεννήθηκε στο Χαλέπι της Συρίας, από γονείς Αρμένιους. Στην Ελλάδα ήρθε το 1980.

Καθιερώθηκε γρήγορα ως κορυφαίος σολίστ, αλλά και ως ιδιαίτερα εκφραστικός ερμηνευτής, και συνεργάστηκε με διακεκριμένους Έλληνες και ξένους μουσικούς και τραγουδιστές, μεταξύ των οποίων η Loreena McKennitt, η Ελένη Βιτάλη, ο Theodossi Spasov, η Μαρία Φαραντούρη, ο David Lynch, ο Omar Farouk Tekbilek, η Δήμητρα Γαλάνη, η Ελευθερία Αρβανιτάκη και πολλοί άλλοι.

Ξεχωρίζει για το μοναδικό τρόπο με τον οποίο αναμειγνύει διαφορετικά στοιχεία των παραδοσιακών μουσικών της ανατολικής Μεσογείου, αναπτύσσοντας ένα προσωπικό ύφος με χαρακτηριστικά αραβικά και αρμένικα ηχοχρώματα.

Ο Μάνος Κουτσαγγελίδης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1976 από γονείς πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη, οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα

Η ενασχόληση του με τη μουσική ξεκινά στα οκτώ του χρόνια τραγουδώντας και μαθαίνοντας ακορντεόν. Στα έντεκα του χρόνια βρέθηκε στην Κρήτη, όπου είχε μετατεθεί ο πατέρας του, που είναι αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας. Εκεί, ο μικρός Μάνος αρχίζει τη μελέτη της βυζαντινής μουσικής, την οποία συνέχισε δύο χρόνια αργότερα στη Μητροπολιτική σχολή βυζαντινής μουσικής Κομοτηνής.

Στο διάστημα αυτό, ο Μάνος γνωρίζεται με τον Χρόνη Αηδονίδη και αντλεί πολλά στοιχεία για την παράδοση της περιοχής του. Παράλληλα, ξεκινά τη λαογραφική έρευνα στα χωριά της Θράκης. Στα δεκατέσσερα του ξεκίνησε μια εργασία για το γυμνάσιο που φοιτούσε, πάνω στην Ιστορία της Θράκης, καθώς και διατριβή πάνω στο μειονοτικό θέμα της Κωνσταντινούπολης, της Ιμβρου και Τενέδου.

Γύρω στα δεκαπέντε του χρόνια γνωρίστηκε με το συγκρότημα “Οι Λαλητάδες” στην Κομοτηνή, όπου μαζί τους αρχίζει την επαγγελματική του καριέρα και γνωρίζει όλη τη Βόρειο Ελλάδα. Παράλληλα συνεργάζεται πλέον επαγγελματικά και με τον Χρόνη Αηδονίδη, καθώς και με άλλους ντόπιους μουσικούς. Ταυτόχρονα αρχίζει να παίζει καβάλι (ο αρχαίος πλαγίαυλος) και φλογέρα ενώ στα δεκαέξι του χρόνια μαθαίνει μόνος του κανονάκι, το οποίο σε ένα χρόνο κατέκτησε στο έπακρον.

Στα δεκαεπτά του χρόνια, τον συναντάμε να διδάσκει παραδοσιακή μουσική και όργανα στο Ωδείο της Αλεξανδρούπολης, ενώ ένα χρόνο αργότερα γίνεται μέλος του συγκροτήματος παραδοσιακής μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπου δίνει πολλές αξιόλογες συναυλίες. Εκεί, γνωρίστηκε με τις δύο μεγάλες τραγουδίστριες της Μακεδονίας, την Νίτσα Τσίτρα και την Ξανθίππη Καραθανάση, καθώς και με τον Νίκο Αβαγιαννό, με τους οποίους εμφανίζεται σε πολλές εκδηλώσεις και ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές.

Η προσφορά του νεαρού καλλιτέχνη έγινε αισθητή από πολλούς φορείς, που του έχουν απονείμει τιμητικές διακρίσεις, όπως το Γενικό Επιτελείο Στρατού (κατά τη διάρκεια της θητείας του), που του απένειμε το “Αριστείο προσφοράς στην πατρίδα”, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο Φάρος Τυφλών Ελλάδος, καθώς επίσης δεκάδες ιδρύματα, δήμοι και σύλλογοι ανά την Ελλάδα

Ερχόμενος στην Αθήνα ο Μάνος Κουτσαγγελίδης μπαίνει δυναμικά στη δισκογραφία αφού σε μικρό χρονικό διάστημα συμμετέχει σε ηχογραφήσεις δεκάδων δίσκων δημοτικού, έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού με επιτυχημένους ερμηνευτές.

Είσοδος: 5,00 ευρώ/άτομο
ελάχιστη κατανάλωση 15 ευρώ/άτομο
Πληροφορίες-Κρατήσεις: 210-25.33.896 

Στα απομακρυσμένα από τη σκηνή τραπέζια (με πράσινο χρώμα, δεξιά στην κάτοψη) δεν υπάρχει επιβάρυνση εισιτηρίου.

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ