Ελ. Αλατσίδου, Αντιδήμαρχος Παιδείας: Υπάρχουν στόχοι για τα σχολεία. Εκτιμώ ανθρώπους που λένε λίγα, αλλά κάνουν πολλά

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου μας κ. Ελένη Αλατσίδου είναι η συνισταμένη όλων των απόψεων και από τη θέση της η πιο αρμόδια να δώσει απαντήσεις.
Η κ. Αλατσίδου δήλωσε στην εφημερίδα μας ότι θέλει να προσφέρει στον τομέα της, εργάζεται σκληρά και επιθυμεί τη συνεργασία όλων όσων θα μπορούσαν να συμβάλλουν, ώστε τα σχολεία μας, η πόλη μας, να γίνουν πιο φιλικά στη νεολαία μας, να τους προσφέρουν γνώση και ήθος.

Τα σχολεία της πόλης μας, Γυμνάσια και Λύκεια επαναλειτουργούν μετά από μια σκληρή περίοδο που επηρέασε την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Ταυτόχρονα τα ζητήματα της Εκπαίδευσης στη Ν. Ιωνία πολλά, οι πόροι περιορισμένοι και η αναζήτηση των καλύτερων κάθε φορά λύσεων επιβεβλημένη. Η συνεργασία δημοτικής αρχής, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και των μαθητικών κοινοτήτων, θεωρούμε ότι μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην επίλυση προβλημάτων των σχολείων μας, δίνοντας παράλληλα μια άλλη δυναμική σε προτάσεις που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, εντάσσοντας τη μαθητιώσα νεολαία της πόλης μας στην οργανική ζωή της Ν. Ιωνίας.

Η ΙΟΝΙΑΝΕΤ έχει παρουσιάσει αξιόλογες απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών που λειτούργησαν θετικά στον προβληματισμό όλων των εμπλεκομένων. Η Αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου μας κ. Ελένη Αλατσίδου είναι η συνισταμένη όλων των απόψεων και από τη θέση της η πιο αρμόδια να δώσει απαντήσεις. Ως νέα δημοτική σύμβουλος, διετέλεσε πρόεδρος σε Συλλόγους γονέων και κηδεμόνων της πόλης μας, είναι μέλος του ΔΣ της «Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Νέας Ιωνίας», είναι καθηγήτρια Μέσης Εκπαίδευσης  και διδάσκει πληροφορική εδώ και 20 χρόνια σε σχολεία της Ν. Ιωνίας. Συνεπώς οι απαντήσεις της σε σειρά ερωτημάτων που θέσαμε είναι έγκυρες και περιγράφουν την πολιτική της δημοτικής αρχής σ’ αυτόν τον τομέα. Η κ. Αλατσίδου δηλώνει επίσης στην εφημερίδα μας ότι θέλει να προσφέρει στον τομέα της, εργάζεται σκληρά και επιθυμεί τη συνεργασία όλων όσων θα μπορούσαν να συμβάλλουν, ώστε τα σχολεία μας, η πόλη μας, να γίνουν πιο φιλικά στη νεολαία μας, να τους προσφέρουν γνώση και ήθος.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί θέσαμε ερωτήματα για πολλά από τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν την Εκπαίδευση στη Ν. Ιωνία. Δεν φιλοδοξούμε με μερικές μόνο ερωτήσεις να καλύψουμε τα πάντα, αλλά εδώ είμαστε…

κ. Αλατσίδου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Λυκείου επέστρεψαν στο σχολείο τους. Τι μέτρα προστασίας λάβατε ως δήμος ώστε να συνεχιστεί η σχολική χρονιά τους με ασφάλεια;

Σε συνεργασία με τις Προέδρους των σχολικών επιτροπών, παραδώσαμε αντισηπτικά για όλους τους χώρους των σχολείων  σε συνεννόηση με τους Διευθυντές για την ποσότητα, μάσκες μίας χρήσεως, γάντια και βαμβακερή μάσκα πολλαπλών χρήσεων για όλους τους μαθητές μας, τους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό. Στη πορεία φροντίσαμε την παραλαβή και παράδοση των αντισηπτικών που μας απέστειλε το Υπουργείο μέσω courier στο Δήμο μας ως δωρεά, πρώτα στα Λύκεια κι έπειτα στα Γυμνάσια. Όλα τα σχολεία έχουν εφοδιαστεί με καθαριστικά, σαπούνι και ότι απαιτείται, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας από τους γονείς.

Είναι επιτακτικό να βρεθούν νέοι χώροι για πολλά από τα νηπιαγωγεία μας, για τα οποία εδώ και χρόνια είχε δοθεί προσωρινή λύση και τελικά μονιμοποιήθηκε

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που συναντήσατε με την επανέναρξη των μαθημάτων;

Να οργανωθεί το βοηθητικό προσωπικό που έχουμε, ώστε να καλυφθούν τα γυμνάσια και τα λύκεια μας με παραπάνω προσωπικό στη καθαριότητα για να μπορούν να εφαρμόσουν τις οδηγίες του Υπουργείου. Εδώ θέλω να ευχαριστήσω το προσωπικό καθαριότητας με σύμβαση έργου των σχολικών επιτροπών για την συνεργασία τους. Το θέμα καθαριότητας των σχολείων επιβάλλεται να επανεξεταστεί από το κράτος, τα σχολεία χρειάζονται μόνιμο βοηθητικό προσωπικό και υποστήριξη στις ώρες λειτουργίας τους.

Υπήρξε ικανοποιητική προσέλευση των μαθητών στην τάξη;

Από την επικοινωνία που έχουμε με τους διευθυντές ενημερωθήκαμε ότι υπήρξε αρχικά συμμετοχή από τα παιδιά της Γ’ Λυκείου επειδή έπρεπε να υπογράψουν και την αίτηση για τις πανελλαδικές, αλλά στη πορεία ο αριθμός των μαθητών μειώθηκε κατά πολύ.

Πιστεύετε ότι η περίοδος της καραντίνας επηρέασε την ψυχολογία των μαθητών και των καθηγητών τους, ειδικά όσον αφορά τις Πανελλήνιες εξετάσεις;

Σίγουρα μας επηρέασε όλους, υπάρχει η αγωνία για θέματα υγείας στο κάθε σπίτι και πολλά από αυτά αντιμετωπίζουν πλέον και οικονομικά προβλήματα. Άλλαξε ο τρόπος επικοινωνίας που τόσα χρόνια είχαν οι μαθητές με τους καθηγητές τους και αυτό σίγουρα έφερε μία αναστάτωση στην καθημερινότητα όλων. Τα παιδιά της Γ’ Λυκείου είχαν την αγωνία αν θα έχουν τελειώσει μέσα στο καλοκαίρι. Τουλάχιστον αυτό πραγματοποιείται και τους ευχόμαστε να πετύχουν του στόχους τους, να είναι αισιόδοξα, με δύναμη και οι  γονείς τους επίσης ήρεμοι και δυνατοί! Εμείς θα είμαστε κοντά τους σε ότι δύναται να βοηθήσουμε.

Θεωρείτε ότι λειτούργησε η εξ αποστάσεως διδασκαλία και ποια η γνώμη σας για την on line μετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες;

Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους ανταποκρίθηκαν στη νέα πρόκληση και κράτησαν επαφή με τους μαθητές τους με την διδασκαλία εξ αποστάσεως, που όμως σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά την δια ζώσης. Η on line μετάδοση μαθημάτων θεωρώ ότι δεν συμβάλει στη παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία των παιδιών μας. Κάποιοι μεταφέρουν τις αδυναμίες και τα προβλήματα που υπάρχουν  στο δημόσιο σχολείο στους καθηγητές, πράγμα που  αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα, όπως είναι η χαμηλή επιχορήγηση των σχολείων.

Όλα τα σχολεία έχουν εφοδιαστεί με καθαριστικά, σαπούνι και ότι απαιτείται, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας από τους γονείς

Θεωρείτε ότι θα ήταν σωστό να επαναλειτουργήσουν και οι υπόλοιπες τάξεις της εκπαιδευτικής βαθμίδας κι αν ναι έχουν ληφθεί από τον δήμο μέτρα προστασίας της υγείας τους;

Έχω τον προβληματισμό μου, πιστεύω ότι είναι καλύτερα για τους μικρούς μαθητές μας σε Δημοτικά – Νηπιαγωγεία να τους γυρίσουμε στα σχολεία από Σεπτέμβριο που θα έχουμε μάθει περισσότερα για τη “συμπεριφορά’’ του covid-19. Αναμένουμε οδηγίες από τους ειδικούς, είμαστε έτοιμοι για την επαναλειτουργία τους.

Ποιες οι σχέσεις σας ως Αντιδημάρχου Παιδείας με τους συλλόγους διδασκόντων και γονέων-κηδεμόνων;

Θεωρώ χρέος μου να τους ακούω όλους και προσπαθώ για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Η εμπειρία μου και από την πλευρά των διδασκόντων ως καθηγήτρια, αλλά και στο σύλλογο γονέων – κηδεμόνων ως πρόεδρος με βοηθά.

Ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα που θα αντιμετωπίσουν οι σχολικές μονάδες με την έναρξη της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο;

Από τη μια τα συνήθη θέματα όπως ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και  βοηθητικό προσωπικό, υλικοτεχνικό εξοπλισμό, κτιριακά προβλήματα και από την άλλη τις συνέπειες από τον covid-19, που όλα είναι σε εξέλιξη και δεν έχουμε ακριβή εικόνα για τον Σεπτέμβριο. Προσπαθούμε να επιλύσουμε  συσσωρευμένα προβλήματα των σχολείων μας και  είμαστε σε ετοιμότητα για ότι προκύψει.

Έλλειψη σχεδιασμού και ελέγχου στέρησαν χρήματα από τα σχολεία μας. Είναι θράσος λοιπόν κάποιοι που έχουν κάνει μεγάλα λάθη να κουνάνε το δάκτυλο στο δημοτικό συμβούλιο

Την προηγούμενη σχολική χρονιά αντιμετωπίσατε σοβαρά προβλήματα με το νέο θεσμό της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Πόσο έτοιμος θα είναι το φθινόπωρο ο δήμος, ώστε να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως αιθουσών, μετακίνησης νηπίων, κλπ.;

Το καλό είναι ότι οι περισσότεροι νέοι χώροι έχουν οργανωθεί για τα μικρά παιδιά. Είναι  σημαντικό ότι στεγάζονται σε κτήριο και όχι σε κοντέινερ όπως δικαίως ζητούσαν οι γονείς  και τώρα πληρούν σε μεγάλο βαθμό τις προδιαγραφές για την προσχολική αγωγή λαμβανομένου υπόψη ότι δεν ήταν τίποτα έτοιμο τον Σεπτέμβριο του 2019 που αναλάβαμε. Είναι όμως επιτακτικό να βρεθούν νέοι χώροι για πολλά από τα νηπιαγωγεία μας για τα οποία εδώ και χρόνια είχε δοθεί προσωρινή λύση και τελικά  μονιμοποιήθηκε. Όσον αφορά την μετακίνηση για το μεγαλύτερο μέρος παιδιών έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία, μιλάμε με την Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Β’ Αθήνας, είμαι αισιόδοξη ότι δεν θα έχουμε τα προβλήματα του Σεπτεμβρίου 2019.

Υπάρχουν στιγμές στα δημοτικά συμβούλια όπου προχωράτε σε μορφές αντιπαράθεσης με την Αντιπολίτευση, σε σημείο να προκαλείται η αντίδρασή τους και  προς το πρόσωπό σας. Τι είναι αυτό που σας ενοχλεί, δεν θα έπρεπε τα θέματα της Παιδείας να τίθενται σε μια βάση συναίνεσης;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα την εμπειρία δημοτικών συμβουλίων και είναι φορές που αναρωτιέμαι πως θα ήταν για την κ. Θωμαΐδου να έχει τους 24 από 41 δημοτικούς σύμβουλους όπως τόσα χρόνια συνέβαινε για τους προηγούμενους δημάρχους αντί των 9! Καλείται να αντιμετωπίσει κάτι πρωτόγνωρο και δύσκολο. Είναι απαραίτητη η συναίνεση στα θέματα Παιδείας. Αναρωτιέμαι όμως γιατί δεν έγιναν οι απολογισμοί των σχολικών επιτροπών τόσα χρόνια, γεγονός που θα βοηθούσε να γίνεται έλεγχος, ώστε να μην υπάρχουν καταχρήσεις και κακοδιαχείριση. Για παράδειγμα αυτή η τακτική είχε ως αποτέλεσμα να μη μπορούν να προχωρήσουν οι βιβλιοθήκες στα Δημοτικά σχολεία παρόλο που έχουν εγκριθεί τα κονδύλια. Έλλειψη σχεδιασμού και ελέγχου στέρησαν χρήματα από τα σχολεία μας. Είναι θράσος λοιπόν κάποιοι που έχουν κάνει μεγάλα λάθη να κουνάνε το δάκτυλο στο δημοτικό συμβούλιο, να λέγονται ψεύδη ή να ακούγονται χαρακτηρισμοί ανεπίτρεπτοι. Όλοι στη Νέα Ιωνία έχουμε ανάγκη από έργα. Καλό είναι να υπάρχει υγιής κριτική και αντιπαράθεση ιδεών και προτάσεων, καθώς υπάρχουν πρόσωπα ικανά. Ο κόσμος της Νέας Ιωνίας επέλεξε ως Δήμαρχο την κ. Θωμαΐδου, ας το αντιληφθούν κάποιοι και όλοι μας θα κριθούμε σε βάθος χρόνου. Υπάρχουν στόχοι για τα σχολεία μας. Εκτιμώ ανθρώπους που λένε λίγα, αλλά κάνουν πολλά.

Βασίλης Μαγκαναδέλλης

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ