Γονείς Μαθητών του 6ου Δημ. Σχολείου Νέας Ιωνίας για την τηλεκπαίδευση και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων

Γονείς Μαθητών του 6ου Δημ. Σχολείου Ν. Ιωνίας

Ν. Ιωνία 23-11-2020

ΠΡΟΣ
1. Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως
2. Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας του υπουργείου Παιδείας
Κοινοπ.1. Διευθυντή 6ου Δημ. Σχολείου, κ. Νικόλαο Πετρόπουλο
2. Δήμο Ν. Ιωνίας, Τμήμα Παιδείας
3. Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ν. Ιωνίας

Θέμα: Παρέμβαση για τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης και για μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων

Το Σάββατο 14/11, δύο μέρες μετά τον εντοπισμό κρούσματος κορονοϊού στο σχολείο μας, όποτε επιβεβαιώθηκε η σοβαρή ανεπάρκεια των σχετικών υγειονομικών πρωτοκόλλων (αφού αυτά δεν προβλέπουν καμία ουσιαστική ιχνηλάτηση), ανακοινώθηκε από το υπουργείο η αναστολή λειτουργίας όλων των δημοτικών σχολείων και η έναρξη «υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης».

Σε συνθήκες όπου ήδη τα παιδιά μας έχουν χάσει 3 μήνες ζωντανής διδασκαλίας από την περασμένη άνοιξη, επιβεβαιώνεται ότι δεν πάρθηκαν έγκαιρα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Μεγάλα είναι τα προβλήματα που προκύπτουν και στο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης, πέρα από τις τεράστιες δυσκολίες που δημιουργούνται στους εργαζόμενους γονείς, όπως και το γεγονός ότι η ζωντανή διδασκαλία μέσα στην τάξη είναι αναντικατάστατη.

Την πρώτη μέρα το σύστημα κατέρρευσε εμποδίζοντας τη διεξαγωγή των μαθημάτων, ενώ προβλήματα συνέχισαν να υπάρχουν και τις επόμενες μέρες.

Πρόσθετα από τα θέματα της πλατφόρμας, αντιμετωπίζουμε τα εξής σημαντικά προβλήματα:

– Πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν τον αναγκαίο εξοπλισμό. 8 μήνες μετά την εμφάνιση της πανδημίας στη χώρα δεν υπάρχει καμία οργανωμένη μέριμνα από το υπουργείο για να διασφαλιστεί ότι κανένα παιδί δεν θα μείνει πίσω. Χαρακτηριστικά, σε συνθήκες που πάρα πολλοί γονείς δουλεύουν με τηλεργασία (και συνήθως δεν σχολάνε στις 2 μ.μ.), η σύγχρονη τηλεκπαίδευση σε μια 4μελή οικογένεια με δύο παιδιά Δημοτικού, μπορεί να σημαίνει την ανάγκη ακόμα και για 4 υπολογιστές ή τάμπλετ με τις αντίστοιχες δυνατότητες!

– Από τα «δεκάδες χιλιάδες τάμπλετ» που λέει το υπουργείο ότι είναι ήδη στα σχολεία, δεν έχουμε δει τίποτα. Το ίδιο το σχολείο μας, όπως και τα άλλα, δεν διαθέτει επαρκή εξοπλισμό για όσους εκπαιδευτικούς χρειάζεται να κάνουν μάθημα από εκεί, ενώ το υπουργείο δεν μερίμνησε να οργανώσει έγκαιρα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης. Πολλά είναι τα παιδιά που παιδεύονται να κάνουν μάθημα πάνω από τις μικρές οθόνες κινητών ή δεν έχουν καν αυτή τη δυνατότητα. Η «λύση» που επίσης αναφέρει το υπουργείο ότι όποιος μαθητής δεν έχει εξοπλισμό θα «συνδέεται» μέσω… του ακουστικού του σταθερού τηλεφώνου του (δηλ. χωρίς δυνατότητα να δει τον εκπαιδευτικό και όσα δείχνει, να στείλει και να λάβει αρχεία κ.ο.κ.) προφανώς δεν είναι λύση.

– Ειδικά σε μικρές ηλικίες του Δημοτικού (και με όλα τα προβλήματα που ήδη βλέπουμε στα Γυμνάσια και τα Λύκεια), η τηλεκπαίδευση προϋποθέτει την αντίστοιχη στήριξη του παιδιού από γονιό σε όλη τη διάρκειά της, σε συνθήκες πχ. που πολλοί προσπαθούν να δουλέψουν την ίδια ώρα.

– Οι άδειες ειδικού σκοπού – όπου δίνονται – αφαιρούν μέρες κανονικής άδειας από εργαζόμενους γονείς, κάτι που έγινε και επί ένα τρίμηνο την άνοιξη.

Την ίδια στιγμή, ακριβώς επειδή απαιτείται να παρθούν σήμερα κιόλας έκτακτα μέτρα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, επισημαίνουμε την αρνητική εμπειρία μας από τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν και στο σχολείο μας μετά τον εντοπισμό κρούσματος, μακριά από την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Στην πραγματικότητα, με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, πέρα από την αναστολή λειτουργίας των δύο τμημάτων (Γ1 – ΣΤ1) που δίδασκε εκπαιδευτικός που βρέθηκε θετικός, δεν έγινε τίποτα άλλο, καμία πραγματική ιχνηλάτηση:

– Δεν υπήρξε καμία κρατική μέριμνα για οργανωμένη διενέργεια τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ούτε καν στους δασκάλους ειδικοτήτων που διδάσκουν σε τμήματα όλου του σχολείου.

– Δεν υπήρξε καμία κρατική μέριμνα για οργανωμένη διενέργεια δωρεάν τεστ στα παιδιά των δύο τμημάτων που ανεστάλη η λειτουργεία τους, ούτε σε άλλες επαφές τους, ενώ: Στο Ολοήμερο, τα τμήματα ενοποιούνται και τα παιδιά αναμειγνύονται (πχ. το Γ1, το Γ2 και το Γ3 γίνονται Γ’ Ολοήμερου). Στη σίτιση του Ολοήμερου, τα παιδιά διαφορετικών τάξεων τρώνε μαζί, σε κλειστό χώρο και προφανώς χωρίς μάσκες. Στα μαθήματα 2ης ξένης γλώσσας (όπως στην ΣΤ’ Δημοτικού), τα παιδιά από διαφορετικά τμήματα επίσης αναμειγνύονται ανάλογα με την γλώσσα που παρακολουθούν. Αδερφάκια παιδιών από τα δύο τμήματα που έκλεισαν πηγαίνουν σε άλλες τάξεις του σχολείου. Οικογένειες από τα δύο τμήματα και από όλο το σχολείο έχουν μέλη από ευπαθείς ομάδες, μέλη που εργάζονται με πολλούς συναδέλφους στον ίδιο χώρο δουλειάς κτλ. και δικαιούνται να γνωρίζουν με οργανωμένα δωρεάν τεστ αν υπάρχει διασπορά ή όχι.

Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι «δεν διαπιστώνεται διασπορά στα σχολεία» είναι αστήριχτος, από τη στιγμή που δεν γίνονται τεστ στα σχολεία, ακόμα και όταν διαπιστώνονται κρούσματα!

Με βάση όλα τα παραπάνω, ζητάμε:

– Κανένα παιδί να μην μείνει πίσω στις συνθήκες της τηλεκπαίδευσης. Να διασφαλιστεί άμεσα και δωρεάν με ευθύνη του κράτους ο αναγκαίος εξοπλισμός όλων των παιδιών. Να στηριχθούν έμπρακτα οι εκπαιδευτικοί στη σχετική διαδικασία.

– Να γίνει άμεσα συγκεκριμένη καταγραφή των παραπάνω αναγκών για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

– Αδεια με πλήρεις αποδοχές για όλους τους γονείς που χρειάζεται να μείνουν σπίτι, χωρίς να αφαιρούνται μέρες από την κανονική άδεια.

– Εκτακτα μέτρα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων, με αντίστοιχη συμβολή και έκτακτα μέτρα και από τον δήμο, για μείωση σε 15 μαθητές ανά τμήμα (όριο που έμπαινε άλλωστε από τους επιστήμονες και το ίδιο το υπουργείο όταν ξανάνοιξαν τα σχολεία μετά την πρώτη καραντίνα). Να γίνουν οι αναγκαίοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να στηριχθεί αυτή η αραίωση, για να ενισχυθεί το Ολοήμερο όπως είχε εξαγγελθεί και να μην ανακατεύονται τα παιδιά κατά τη διάρκειά του κ.ο.κ.

– Δωρεάν τεστ κορονοϊού με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε τμήματα και σχολεία που κλείνουν λόγω κρουσμάτων. Αντίστοιχος σχεδιασμός προληπτικών μαζικών δωρεάν τεστ από κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία.

Γονείς από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας

(τα ονόματα των γονέων που υπογράφουν είναι στη διάθεση της εφημερίδας)

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here