Η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Νέας Ιωνίας για το νέο νομοσχέδιο

Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Νέας Ιωνίας
Έτος ιδρύσεως 1987
Δεμιδερσίου 121 (3ο Λυκειο) – 142 33  Νέα Ιωνία
e-mail: enosigoneon@gmail.com

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΙΟΣ 2020

Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Νέας Ιωνίας αφού μελέτησε επισταμένως το νομοσχέδιο που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά από την κυβέρνηση, έρχεται για μία ακόμη φορά να εκφράσει τη δυσαρέσκειά της με τον τρόπο με τον οποίον κατατίθενται νομοσχέδια που έχουν σχέση με τη σχολική κοινότητα.

Το νομοσχέδιο έχει τόσο αρνητικά αλλά και θετικά στοιχεία, τα οποία θα πρέπει να λάβει υπόψη της η σχολική κοινότητα και αφού διαβουλευτούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για αρκετό διάστημα και εκφράσουν  τις απόψεις τους  εκπαιδευτικοί  και γονείς τότε θα έπρεπε να κατατεθεί.

Η Ένωση μας, μακριά από αγκυλώσεις, έχει τοποθετηθεί για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των σχολείων μας, που συνοψίζονται:

Στην επίλυση σοβαρών κτιριακών προβλημάτων, στην κάλυψη όλων των κενών των εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς, στην κάλυψη της ανάγκης της δίχρονης προσχολικής αγωγής, στην επίλυση του μεγάλου θέματος της καθαριότητας των σχολείων μας και συνολικά στην κατεύθυνση να αγαπήσουν οι μαθητές την εκπαιδευτική διαδικασία. Με βάση τα παραπάνω, φαίνεται ότι το νέο νομοσχέδιο δεν έρχεται να καλύψει καμία από τις παραπάνω ανάγκες.

Σταχιοθετόντας δε

Στα αρνητικά του έχουμε τα εξής που χρήζουν άμεσης βελτίωσης:

Α. Στο Δημοτικό έρχεται να αυξήσει των αριθμό των παιδιών ανά τμήμα! Από 24 παιδιά ο μέγιστος αριθμός γίνεται 26! Δημιουργούνται απαράδεκτες συνθήκες παιδαγωγικής και μαθησιακής διαδικασίας! Ταυτόχρονα αυξάνει τον ελάχιστο αριθμό για να συγκροτηθεί τμήμα, στα νηπιαγωγεία 16 και στα Δημοτικά 20 μαθητές. Αυτό σημαίνει κλείσιμο τμημάτων!

Β. Στο ανώτατο όριο ηλικίας που τίθεται για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, τα  17 έτη, αφαιρώντας τη δυνατότητα για μία δεύτερη ευκαιρία σε ενήλικα άτομα. Βέβαια θα πρέπει με κάποιο τρόπο να λυθεί η συναναστροφή ατόμων-μαθητών με μεγάλο εύρος ηλικίας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Γ. Η αξιολόγηση των σχολείων πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με την αρτιότητα του τεχνολογικού εξοπλισμού που έχουν, την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, και έχει να κάνει με το χρονικό διάστημα που πρέπει να γίνει αυτή η αξιολόγηση. Σχολεία δύο ταχυτήτων πρέπει να μπορούν να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο, από πλευράς τόσο δυναμικού όσο και τεχνολογικού εξοπλισμού , για να μπορούν να συγκριθούν

Δ. Η επαναφορά των ποινών και διαγωγής των μαθητών πρέπει να έχει  ένα παιδαγωγικό χαρακτήρα και όχι εκδικητικό Από την άλλη πλευρά όμως δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε ότι συμπεριφορές που δεν συνάδουν με την εκπαιδευτική κοινότητα μένουν ατιμώρητες. Η εκπαίδευση πρέπει να μορφώνει ,να εκπαιδεύει και να έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα και να μην καταγράφεται ηλεκτρονικά  οτιδήποτε έχει να κάνει με την συμπεριφορά του παιδιού.

Ε. Η αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4-4-4 σε 7-7-7 και  στο Λύκειο από 8-6-4 σε 8-7-5, που κανέναν εκπαιδευτικό σκοπό δεν εξυπηρετεί.

Στα θετικά του νομοσχεδίου έχουμε να  αναφερθούμε στα εξής:

 Α. Στην ύπαρξη των προτύπων και των πειραματικών σχολείων,  χωρίς να επιβαρύνεται ο γονιός οικονομικά.

 Β. Η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ούτως ώστε  να επιβραβεύεται η αξιοκρατία.

 Γ. Η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, μία παρεξηγημένη υπόθεση, αποτελεί ασφάλεια για το μαθητή. Η κάκιστη εφαρμογή που έγινε στο παρελθόν δεν αποτελεί δικαιολογία για να μην εφαρμοστεί με πολύ καλύτερες συνθήκες στο μέλλον.

Δ. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ένα πλασματικό απολυτήριο, όπως συμβαίνει στα ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια είναι το μέσο για να εισαχθούν  ,σε σχολές του εξωτερικού και όχι μόνο  ,άτομα τα οποία δεν αξίζουν τη βαθμολογία αυτή. Ένα απολυτήριο θεωρείται ισχυρό όταν είναι αποτέλεσμα εκπαιδευτικής διαδικασίας άρτιας και αποτελεσματικής και όχι χαριστικής.

 Ε. Θα αναφερθούμε  και στην πλασματική πρακτική μεταγραφών φοιτητών, όπου με ένα μηχανογραφικό χαμηλών προσδοκιών σε σχολές της επαρχίας ,βρίσκονται να εισάγονται μαθητές  σε υψηλόβαθμες σχολές αδικώντας έτσι μαθητές που αξίζουν καταργώντας  έτσι την εκπαίδευση των ίσων ευκαιριών.        

Η τριτοβάθμια εκπαίδευσή μας πρέπει να αποκτήσει το κύρος που της  αναλογεί , συνεχίζοντας και στελεχώνοντας την παγκόσμια επιστημονική  κοινότητα  όπως κάνει πολλαπλώς μέχρι τώρα,

Εν κατακλείδι το νομοσχέδιο παρουσιάζει πολλά αρνητικά αλλά και πολλά θετικά στοιχεία που μία προσεκτική ανάγνωση μπορεί να τα αναδείξει.

Ζητάμε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο αυτό και  να επανέλθει αφού πλέον η διαβούλευση διαρκέσει τόσο καιρό, ούτως ώστε να μπορέσουμε να φτιάξουμε μία παιδεία αντάξια των δυνατοτήτων της πατρίδας μας. Με νηφαλιότητα  αλλά και με συναίσθηση της μεγάλης ευθύνης που έχουμε απέναντι στα παιδιά μας , ζητάμε να πολεμήσουμε για μία καλύτερη παιδεία που οραματίζεται το μέλλον και δεν τη χαρακτηρίζει το παρελθόν.

Η Ένωση μας θα συνεχίσει να αγωνίζεται για τα στοιχειώδη, για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, που θα  μορφώνει τα παιδιά μας ολόπλευρα και ολοκληρωμένα, χωρίς άγχος και ανταγωνισμό, που θα τους προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια ώστε να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και Γενική Παιδεία.

                                                           Νέα Ιωνία 12 Μαΐου 2020

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                    Η Γενική Γραμματέας
Παναγιώτης Τσεκούρας                            Μαρία Ζαχουδάνη                   

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ