Η Λαϊκή Συσπείρωση Νέας Ιωνίας για την Προσχολική Αγωγή

Η Προσχολική Αγωγή στον Προκρούστη της «δίκαιης ανάπτυξης»…

Εργαζόμενοι-ες, νέοι και νέες, γονείς, εκπαιδευτικοί

Η Προσχολική Αγωγή που προετοιμάζει και εκπαιδεύει τα νήπια για την ομαλή ένταξή τους στο Δημοτικό Σχολείο. Αν και είναι επιβεβλημένη, όχι μόνο καθυστέρησε για χρόνια, αλλά προωθήθηκε χωρίς την παραμικρή μέριμνα για την ουσιαστική υλοποίησή της, τόσο από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τη σημερινή της ΝΔ. Παρά το ότι ο νόμος ψηφίστηκε εδώ και ενάμιση χρόνο (2/3/18) και προβλέπει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή υποχρεωτική ένταξη στην Προσχολική Αγωγή των προνηπίων και των νηπίων, δεν πάρθηκε κανένα απολύτως μέτρο.

Έτσι, σήμερα, με την αρχή της σχολικής χρονιάς, φάνηκαν με δραματικό τρόπο οι τεράστιες ελλείψεις νέων σχολικών κτιριακών υποδομών, αλλά και η συντήρηση παλιών, σχεδόν στο σύνολο της χώρας, καθιστώντας προβληματική έως και απαγορευτική την ένταξη των νηπίων στην Προσχολική Αγωγή και ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο Δήμος της  Ν. Ιωνίας.

Η κατάσταση που επικρατεί στον Δήμο μας είναι τραγελαφική και συνάμα αποκαλυπτική της αντιλαϊκής πολιτικής που εφάρμοσαν διαχρονικά στην παιδεία κυβερνήσεις και δημοτικές αρχές. Την ώρα που η σχολική χρονιά 2019-2020 έχει ξεκινήσει, δεν υπάρχουν οι αίθουσες, ώστε έστω με κάποιες υποφερτές συνθήκες να στεγαστούν τα παιδιά. Συγκεκριμένα:

  • Στο 6ο Νηπιαγωγείο, στη οδό Δέρκων, όπου η Αίθουσα των νηπιαγωγών μετατρέπεται σε τάξη για τα νήπια και οι Δάσκαλοι πάνε σε κοντέινερ, οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη!
  • Στο 23ο Νηπιαγωγείο, στην οδό Αντιγόνης, υπάρχουν μόλις 2 μικρές τουαλέτες για 70 παιδιά, πρόβλημα που δεν έχει λυθεί ακόμη.
  • Στο 10ο Δημοτικό Σχολείο στην Αλσούπολη μετατρέπονται τελευταία στιγμή σε τάξεις (για να καλυφθούν όπως-όπως οι ανάγκες), χώρος ο οποίος διαμορφώνονταν σε βιβλιοθήκη και η τραπεζαρία του ολοήμερου (η οποία μεταφέρεται στην αίθουσα Εκδηλώσεων που με τη σειρά της χρησίμευε και για τη γυμναστική όταν δεν επέτρεπε ο καιρός).
  • Στο 8ο και 12ο Νηπιαγωγείο, που βρίσκονται στο τέρμα της Ν. Ιωνίας, στην οδό Κιλκίς, έγιναν δύο τάξεις στον διάδρομο του σχολείου γιατί αυξήθηκαν τα παιδιά.
  • Εξίσου σοβαρό είναι και το πρόβλημα μεταφοράς των παιδιών του 2ου και 13ου Νηπιαγωγείου, όπως και του 14ου Νηπιαγωγείου, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το 10ο Δ.Σ. που θα τα φιλοξενήσει, γιατί τόσο η αρμόδια διεύθυνση πρωτ/βάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου παιδείας όσο και η Δήμαρχος κ. Θωμαΐδου δεν φρόντισαν από κοινού και έγκαιρα να εξασφαλίσουν μεταφορικό μέσο για τη μεταφορά των νηπίων. Στις διαμαρτυρίες των γονιών, κατά τη συνάντησή τους με την κα Δήμαρχο, επιχειρήθηκε εκ μέρους της να μετατεθούν οι ευθύνες της στην διεύθυνση πρωτοβάθμιας, χωρίς να δίνει απάντηση στο τι θα κάνουν οι γονείς τα παιδιά μέχρι να παραδοθούν οι αίθουσες και να εξασφαλιστεί η μεταφορά τους.

Αγαπητοί συνδημότες – αγαπητοί γονείς

Η σημερινή Δημοτική αρχή, όσο κι αν προσπαθεί να δικαιολογηθεί, έχει τεράστια ευθύνη, καθώς γνώριζε την κατάσταση και τα τεράστια προβλήματα για την εξεύρεση κατάλληλων και επαρκών χώρων, όπως και την προσπάθεια της αρμόδιας διεύθ/σης του υπουργείου παιδείας να στοιβάξει τα νήπια σε κοντέινερ, όπως προτάθηκε στη σύσκεψη της 15/7/19 στο δημαρχείο. Στη σύσκεψη αυτή οι μόνοι που αντέδρασαν ήταν οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης, που τεκμηριωμένα απέδειξαν ότι οι προτεινόμενες λύσεις ήταν σχεδόν αδύνατον να εφαρμοστούν. Μάλιστα, στη συνέχεια, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 26/8/19, η δήμαρχος ευχαρίστησε δημόσια τον αντιδήμαρχο παιδείας της διοίκησης Γκότση για την αμέριστη βοήθεια που της πρόσφερε υπερψηφίζοντας και την πρόταση που οδήγησε στη σημερινή εξέλιξη.

Η κατάσταση αυτή βέβαια δεν προέκυψε τυχαία. Είναι το διαχρονικό αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών προηγούμενων δημοτικών αρχών, στις οποίες ηγήθηκαν και η κα Θωμαϊδου και ο κ. Γκότσης, αλλά και ο  κ.Μανούρης κ.ά., που αποτυπώνονται ανάγλυφα στην περιοχή μας.

Ενώ δεκάδες εργοστάσια μετατράπηκαν σε super-market μεγάλων αλυσίδων, ενώ δόθηκε το κτίριο που στέγαζε τα γραφεία του 2004, ενώ τράπεζες και μεγάλες εταιρείες βρίσκουν εύκολα χώρους παντού, ενώ παραχωρήθηκε με τις ψήφους και της σημερινής δημάρχου το επτά στρεμμάτων  Ο.Τ. 445  στο σταθμό του Περισσού, αφού προηγουμένως αποχαρακτηρίστηκε από κοινόχρηστος χώρος, την ίδια ώρα δεν διεκδικείται και δεν εξασφαλίζεται κανένας καινούργιος χώρος για την ανέγερση νέων νηπιαγωγείων!

Αυτές οι συνθήκες δείχνουν ότι η κατάσταση αυτή δεν είναι καθόλου προσωρινή, όπως προσπαθούν να μας πείσουν, ούτε και πρόκειται να αλλάξει με αυτήν την ακολουθούμενη πολιτική, π.χ. να κτισθούν νέα σχολεία ή να δοθούν χρήματα για απαλλοτριώσεις ή ανοικοδόμηση σχολείων. Αντίθετα, θα συρρικνώνονται ακόμα περισσότερο δαπάνες που η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, θεωρούν ότι δεν παράγουν κέρδος για το κεφάλαιο, όπως έγινε το προηγούμενο διάστημα που η χρηματοδότηση των Δήμων για τα σχολεία μειώθηκε 60%, ενώ το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για σχολεία και κοινωφελή έργα στους δήμους εξανεμίστηκε. Γίνεται κατανοητό ότι η επιτυχία της «δίκαιης ανάπτυξης» είναι ευθέως ανάλογη με τις περικοπές στην παιδεία, στην υγεία και αλλού, εκτός από την εφορία.

Οι κινητοποιήσεις των συλλόγων γονέων των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των παιδικών σταθμών τέλη Ιούλη και η τελευταία παράσταση διαμαρτυρίας που έγινε από γονείς στις 12 Σεπτέμβρη στη Δήμαρχο, που την υποχρέωσαν να δεσμευτεί έστω για την όποια βελτίωση της κατάστασης και της αφαίρεσαν κάθε δυνατότητα να δικαιολογείται και να ψεύδεται, δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι μας για να δοθούν ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα αυτά.

Σ’ αυτήν την κατεύθυνση η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τους εργαζόμενους της Ν. Ιωνίας να διεκδικήσουν:

  • Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν δομές για όλα τα παιδιά της προσχολικής αγωγής.
  • Γενναία χρηματοδότηση για απαλλοτριώσεις χώρων και την ανέγερση νηπιαγωγείων.
  • Να δοθούν άμεσα ικανοποιητικές λύσεις για τα παιδιά των νηπιαγωγείων.
  • Να χρηματοδοτηθεί η λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων
  • Διορισμοί μόνιμου προσωπικού, ειδικού παιδαγωγικού και βοηθητικού.
  • Παιδαγωγικό πρόγραμμα επιστημονικά θεμελιωμένο ώστε να καλύπτει την ομαλή σωματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών.

Νέα Ιωνία, 13/9/2019

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ