Με καταλήψεις αντιδρούν σχολεία της Νέας Ιωνίας για ελλείψεις στην αντιμετώπιση του κορονοϊού

Η Δευτέρα 21/9 επιφύλασσε μια έκπληξη, αφού το διδακτικό προσωπικό 6 σχολείων της πόλης μας είδε τα σχολεία του να έχουν καταληφθεί από τους μαθητές τους και να τους έχει απαγορευτεί η είσοδος. Βασική αιτία των καταλήψεων ο κορωνοϊός και τα ελλειπή μέτρα προστασίας.

Σε δεύτερο βαθμό το άγχος και η ανασφάλεια που ενυπάρχει στην κοινωνία, σε όλους μας, εκδηλώθηκε και πάλι από το πιο ευαίσθητο τμήμα της, τα παιδιά μας, την μαθητιώσα νεολαία της πόλης μας. Τα συσσωρευμένα προβλήματα στην Εκπαίδευση, οι τραγικές ελλείψεις που καθημερινά βιώνουν, η αδυναμία τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων, σε συνδυασμό με τις αβεβαιότητες  για ένα αξιοπρεπές μέλλον, γεννούν αντιδράσεις που κάποιες φορές ξενίζουν τις μεγαλύτερες ηλικίες και μας αιφνιδιάζουν. Είναι αλήθεια ότι ζητάμε από τα παιδιά μας την ωριμότητα που εμείς οι μεγαλύτεροι δεν έχουμε επιδείξει, όπως φαίνεται από την διαχείριση της χώρας μας επί πολλά χρόνια.

Ρεπορτάζ στις καταλήψεις

Όσον αφορά τις καταλήψεις αυτές εκδηλώθηκαν στο 4ο και 5ο Γυμνάσια, στο 1ο ΕΠΑΛ, στο 1ο Λύκειο, στο 3ο Γυμνάσιο και στο 6ο Λύκειο. Η ΙΟΝΙΑΝΕΤ.gr επισκέφθηκε υπό κατάληψη σχολεία, συζήτησε κυρίως με τους μαθητές και τις μαθήτριες που παρευρίσκοντο, αλλά και με εκπαιδευτικούς. Οι εντυπώσεις μας είναι ότι τα αιτήματά τους πρέπει να ικανοποιηθούν και σε αυτή την προσπάθειά τους οφείλουν να συμπαρασταθούν και να συμμετάσχουν γονείς και καθηγητές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι καταλήψεις είναι πάντα το κατάλληλο μέσον πίεσης.

Οι συγκεκριμένες καταλήψεις ήταν πλήρως εποπτευόμενες από τα παιδιά, χωρίς φθορές από διαφόρους, με κατάλογο αιτημάτων στις περισσότερες περιπτώσεις .Σαφέστατα δεν ήταν πολυπληθείς όσον αφορά τη συμμετοχή των μαθητών, ήταν όμως αυθόρμητες, καθόλου μαξιμαλιστικές όσον αφορά τα αιτήματα και περιείχαν την νεανική και ενθουσιώδη διάθεση αντιμετώπισης των πραγμάτων.

Στο 6ο Λύκειο συναντήσαμε μια μεγάλη παρέα μαθητών που πρόθυμα μίλησε μαζί μας. Ο  Α.Ζ μάς είπε χαρακτηριστικά: «είμαστε πολλά παιδιά ανά  τάξη, σε μικρό χώρο, τα παράθυρα είναι κλειστά, κάνει ζέστη και με τις μάσκες δημιουργείται δυσφορία. Θέσαμε τα αιτήματα στους καθηγητές μας και συμφώνησαν». Στο ερώτημά μας αν υπήρξαν εντάσεις με γονείς απάντησαν αρνητικά, όσον αφορά τους εκπροσώπους του σχολείου μάς είπαν ότι δεν υπάρχει 15μελές,αλλά μια απλή επιτροπή που συγκροτήθηκε για να συντονίσει την κατάληψη. Από το συστεγαζόμενο 3ο Γυμνάσιο η Α.Κ μάς είπε ότι οι μάσκες που παρέλαβαν ήταν ακατάλληλες και μας παρέδωσε μια σειρά αιτημάτων που περιλαμβάνουν τον συγχρωτισμό των μαθητών στις τάξεις, τον ανεπαρκή αερισμό των αιθουσών, τις αναγκαίες απολυμάνσεις και την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό καθαριότητας.

Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ βρεθήκαμε στο 1ο Λύκειο όπου συζητήσαμε με τις Τατιάνα και Ζωή. Εξαιρετικά ώριμες, με μεστό λόγο, μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει μια άτυπη συνεννόηση με άλλα σχολεία για τις καταλήψεις, ότι ο αριθμός των μαθητών είναι μεγάλος σε κάποιες τάξεις, η αίθουσα υπολογιστών δεν αερίζεται και ότι περιφρουρούν την κατάληψη γιατί το ίδιο μεσημέρι θα παραδώσουν το σχολείο στους καθηγητές τους. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι εκπρόσωποι των μαθητών συναντήθηκαν με εκπροσώπους γονέων και καθηγητών, τέθηκαν τα αιτήματα και κρατήθηκε πρακτικό. Ιδιαίτερα  μας τόνισαν είναι ότι η κατάληψη έγινε ξαφνικά γιατί δεν μπορούσαν να περιμένουν 2 εβδομάδες μέχρι να γίνουν εκλογές για εκπροσώπους τους.

Από τους καθηγητές του σχολείου η εφημερίδα μας μίλησε με την Διευθύντρια του 1ου Λυκείου κα Κουρεμένου η οποία παρέμεινε έξω από το σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια της κατάληψης, φανερά προβληματισμένη: «μέχρι σήμερα το πρωί δεν είχε εκδηλωθεί κάποιο παράπονο από τα παιδιά. Όταν ήρθα στις 7.00 η πόρτα του σχολείου ήταν κλειδωμένη. Ζήτησα τα αιτήματά τους γραπτά για να τα προωθήσω στην Υπηρεσία μου και μου δόθηκαν. Ζήτησα ακόμα από την Επιτροπή των παιδιών να ανοίξει το σχολείο και να γίνει Γενική συνέλευση ανά τάξη, αλλά μου αρνήθηκαν. Κάλεσα λοιπόν τους συλλόγους γονέων και διδασκόντων σε συνάντηση με την Μαθητική επιτροπή ,δηλ. το σχολικό συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε και κρατήθηκε πρακτικό με τα αιτήματα τα οποία τα διαβίβασα ως όφειλα στη Δ/νση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Στο ερώτημά μας για το δίκιο των αιτημάτων η κα Κουρεμένου μάς είπε ότι υπάρχουν δυσκολίες στη διδασκαλία και κάτω από αυτές τις συνθήκες, παρόλες τις προσπάθειες των διδασκόντων δεν μπορούν να τηρηθούν με αυστηρότητα όσα προβλέπουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ειδικότερα στο θέμα των καθαριστριών όπου ο αριθμός τους είναι επαρκής για αξιοπρεπής συνθήκες ,καλύτερες από πέρσι, όχι όμως επαρκής σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Το ρεπορτάζ μας ολοκληρώθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ όπου σαφέστατα οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες και η ιδιοσυγκρασία των παιδιών κάπως διαφορετική, αφού αντιμετωπίζουν τα θέματα με μια απόλυτη ωριμότητα, αλλά και οργή. Ίσως γιατί η Τεχνική εκπαίδευση είναι ο μεγάλος ασθενής του εκπαιδευτικού μας συστήματος και τα παιδιά στα ΕΠΑΛ βιώνουν περισσότερες ελλείψεις κι ένα ακόμα πιο αβέβαιο μέλλον. Στο 1ο ΕΠΑΛ μιλήσαμε με μαθητές που πέρα από τα κοινά προβλήματα με άλλα σχολεία θεωρούν την μάσκα υποκριτική και αντιδρούν. Ο Δημήτρης μας λέει: «φοράμε τις μάσκες, ενώ καθόμαστε δίπλα-δίπλα στα θρανία, μετά βγαίνουμε στην αυλή τις βγάζουμε, έξω το ίδιο, πίνουμε από τον ίδιο ψύχτ η, άρα τι εξυπηρετεί η μάσκα που φοράμε και μας δυσκολεύει»;

Η ΙΟΝΙΑΝΕΤ.gr μίλησε και με την Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Αλατσίδου και με άλλους καθηγητές των σχολείων μας. Η κα Αλατσίδου νωρίς το πρωί που επικοινωνήσαμε ήταν σε διαρκείς συνεννοήσεις και θα μας ενημερώσει αναλυτικά, ενώ οι καθηγητές συμφωνούσαν με τα αιτήματα των παιδιών προσθέτοντας και τις δυσκολίες της διδασκαλίας υπό τέτοιες υγειονομικές συνθήκες και επιπλέον τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε σχολείο χωριστά.

Βασίλης Μαγκαναδέλλης

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here