Παρουσιάστηκε το βιβλίο του Ιωνιώτη κ. Νίκου Κακαδιάρη

Το απόγευμα της Δευτέρας (16/12), στον χώρο εκδηλώσεων της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών παρουσιάστηκε το βιβλίο του συγγραφέα και ζωγράφου κ. Νίκου Κακαδιάρη, με τίτλο: «Υποθέσεις ΕΠΙ ΞΗΡΟΥ ΑΚΜΗΣ για την Βυζαντινή Ζωγραφική – ΔΟΚΙΜΙΑ», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Λειμών».

Η κ. Σαλπαδήμου
Το σημαντικό αυτό βιβλίο παρουσίασε η συγγραφέας κ. Νίκη Σαλπαδήμου, η οποία ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Η Εικαστική Τέχνη ίσως να φαντάζει απρόσιτη, σε πολλές περιπτώσεις και δυσνόητη για όλους εκείνους που δεν κατόρθωσαν να μάθουν κάποια απ’ τα μυστικά της. Αν, μάλιστα, θελήσουμε να προσεγγίσουμε την τεχνοτροπία του κάθε Εικαστικού, την προσωπικότητά του, καθώς και το δικό του αποτύπωμα, που επιθυμούσε ν’ αφήσει στο έργο του, όπως, επίσης, και τα διάφορα ρεύματα, που κατά καιρούς εμφανίζονται, τότε είναι βέβαιο ότι πολλοί από μας θα νομίζουμε ότι θα μπήκαμε σε λαβύρινθο ή ότι έχουμε χαμηλό δείκτη νοημοσύνης. Οι ειδικοί πάλι, από την πλευρά τους, αρκετοί από αυτούς, προσπαθούν να μας δώσουν το κίνητρο όχι μόνο να νιώσουμε λιγότερο αδαείς, αλλά και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον μας στην τέχνη τους. Και για να το πετύχουν, εργάζονται, κοπιάζουν, για να προσφέρουν και στους αμύητους πράγματα σχετικά με την Εικαστική Τέχνη, τα οποία αν τα διαβάσουν είναι βέβαιο ότι θα νιώσουν τη γοητεία και την ξεχωριστή ομορφιά που προσφέρει το τοπίο της Εικαστικής Τέχνης. Ο κ. Νίκος Κακαδιάρης, με τα εξαιρετικά και πολύ διαφωτιστικά βιβλία του, δίνει την ευκαιρία στον αναγνώστη να απολαύσει μία ευχάριστη διαδρομή σε ένα υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της Εικαστικής Τέχνης. Το τελευταίο του αυτό βιβλίο είναι ένα πολύ προσεγμένο βιβλίο, το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και, ασφαλώς, δεν απευθύνεται μόνο σε ειδικούς.».

Επίσης, η κ. Σαλπαδήμου επισήμανε μεταξύ άλλων πως: «Πρόκειται για ένα καλογραμμένο βιβλίο με εικόνες ασπρόμαυρες, αλλά και χρωματιστές, οι οποίες υποστηρίζουν το κείμενο και προσφέρουν τη δυνατότητα στον αναγνώστη να παρατηρήσει, να συγκρίνει όσα υποδεικνύει ο συγγραφέας και να αφεθεί στη μαγεία αυτής της υπέροχης τέχνης. Γιατί σκοπός του συγγραφέα είναι να κάνει τον αναγνώστη συμμέτοχο αυτής της θείας τέχνης έκφρασης, δίνοντας απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα.» και ακόμη τόνισε πως: «Στα δοκίμια του κ. Κακαδιάρη εμπεριέχεται ένας πλούτος πληροφοριών, οι οποίες αφορούν στις αγιογραφήσεις μοναστηριών και ναών, δοσμένες, όμως, με τρόπο σαφή και κατανοητό, ώστε ο αναγνώστης να μη συναντήσει καμιά δυσκολία και να μπει εύκολα στο πνεύμα του κειμένου.».

Ανάγνωση αποσπασμάτων
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως ενδιάμεσα της ομιλίας της κ. Σαλπαδήμου, σχετικά αποσπάσματα του βιβλίου του κ. Κακαδιάρη διάβαζε με τον μοναδικό της αφηγηματικό τρόπο η εξαιρετική ηθοποιός κ. Μαρία Αλιφέρη.

Ο κ. Κακαδιάρης
Ακολούθως, τον λόγο έλαβε ο κ. Νίκος Κακαδιάρης, ο οποίος αναφέρθηκε σε κάθε κεφάλαιο του βιβλίου του ξεχωριστά και ακόμη επισήμανε μεταξύ άλλων πως: «Το βιβλίο αυτό, που αποτελείται από εφτά κεφάλαια, όταν αυτά συνδεθούν αποτελούν ένα είδος αφηγήματος, το οποίο συνδέει όλα αυτά τα κεφάλαια με έναν οργανικό τρόπο αθέατο. Θα δείτε ότι στην αρχή ξεκινάει να δώσει ένα στίγμα το τι ήταν η Βυζαντινή Ζωγραφική και η βυζαντινή ζωή, που έχει μέσα τον υπαινιγμό στο κάθε τι στοιχείο, που περιβάλλει αυτόν τον βυζαντινό κόσμο.».

Χαιρετισμός
Κατόπιν, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Γραμμάτων-Τεχνών Θεσσαλίας και Διευθυντής του γραφείου του υπουργού Δικαιοσύνης κ. Κώστας Τσιάρας, κ. Ντίνος Κόκκινος, απεύθυνε έναν σύντομο χαιρετισμό στην εκδήλωση, μεταφέροντας και τα συγχαρητήρια του κ. Τσιάρα, ο οποίος δεν μπόρεσε να παραβρεθεί λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεών του στη Βουλή των Ελλήνων.

Ερωτήσεις
Αμέσως μετά, αρκετοί από τους παριστάμενους έθεσαν επίκαιρα ερωτήματα, στα οποία απάντησε ο κ. Κακαδιάρης, και η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον συγγραφέα να προσφέρει δωρεάν το βιβλίο του σε όλες και όλους ως ένα χριστουγεννιάτικο δώρο.

Το βιβλίο
Σε ό,τι αφορά στο βιβλίο του κ. Νίκου Κακαδιάρη, οφείλουμε να προσθέσουμε πως στον τόμο αυτόν ανιχνεύονται μορφές καλλιτεχνών, που καλύπτονται από την αχλύ του χρόνου, που ο συγγραφέας προσπαθεί να τις ανασύρει από την ασαφή τους μορφή, προσδίδοντάς τους σάρκα και οστά, έτσι ώστε να γίνονται όσο το δυνατόν οικείοι. Μυθικές μορφές σχεδόν, ζωγράφοι όπως ο Πανσέληνος και ο Ευτύχιος, συνεργάτης του Μιχαήλ Αστραπά, εισέρχονται στην ιστορία μέσα από τα έργα τους και αποκτούν συγκεκριμένη μορφή μέσα από τις αυτοπροσωπογραφίες τους. Το ίδιο, επίσης, ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, στα έργα του οποίου ο συγγραφέας ανιχνεύει αρκετές αυτοπροσωπογραφίες του, που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή της ζωής του. Αλλά και στα άλλα δοκίμια επισημαίνεται η επιρροή της Βυζαντινής Ζωγραφικής, όπως στον Γάλλο ζωγράφο Matis, και τα στοιχεία του ιμπρεσιονισμού σε βυζαντινές τοιχογραφίες του 14ου αιώνα, που συνδέονται με το Κίνημα του γαλλικού ιμπρεσιονισμού του τέλους του 19ου αι.-αρχών 20ου και με τα έργα του ζωγράφου Ρενουάρ. Επίσης, θα λέγαμε συνοπτικά πως ο συγγραφέας βρίσκει τη μυστική σύνδεση της Βυζαντινής Ζωγραφικής με τη σύγχρονη, όπου το θρησκευτικό συναίσθημα συνδέει διαφορετικές περιόδους της τέχνης και είναι μια τολμηρή ματιά, που συνδέει τις διαφορετικές χρονικές περιόδους στην τέχνη, δείχνοντας το ενιαίο σώμα της Τέχνης.

Παναγιώτα Σούγια

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here