Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των ΣΕΠΕ «Γ. Σεφέρης» και Αμαρουσίου με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»
N. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμόρφωσης – Λυκόβρυσης
Μουταλάσκη 64 – 14234 Ν. Ιωνία
6906059765
mail: segseferis@gmail.comgseferis.edu@gmail.com
site: www.syllogos-seferis.gr

Ν. Ιωνία 31/3/2021

Προς: τα μέλη μας, τον τύπο, τη ΔΟΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ενημέρωση από τη συνάντηση των προέδρων των ΣΕΠΕ «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» και Αμαρουσίου με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας.

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30–3–2021 στις 13:00 συνάντηση των Προέδρων των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» Αμαρουσίου, κατόπιν αιτήματός τους, με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας, στα γραφεία της Δ/νσης.

Από την πλευρά μας θέσαμε ερωτήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ, τον εσωτερικό κανονισμό και την ένταξη σχολείων στα πρότυπα – πειραματικά, την ανακοίνωση των κενών, τον αντισεισμικό έλεγχο των σχολείων, την εύρεση νέων χώρων για τη λειτουργία της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, τη στέγαση του Διαπολιτισμικού Σχολείου Αλσούπολης.

1. Στην ερώτησή μας αν συνεδριάζει το ΠΥΣΠΕ, ύστερα και από τις παραιτήσεις των αιρετών μελών που προέκυψαν από τις ηλεκτρονικές ψευτο – εκλογές, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι το ΠΥΣΠΕ συνεδριάζει κανονικά με τη συμμετοχή του ίδιου και των δύο διορισμένων μελών. Διευκρίνισε μάλιστα, σε ερώτησή μας αν και τα δύο διορισμένα μέλη έχουν υποβάλει τις παραιτήσεις τους, ότι καμία άλλη παραίτηση πέρα από αυτή των αιρετών δεν του έχει κατατεθεί και ότι τα δύο διορισμένα μέλη υπηρετούν στις συγκεκριμένες θέσεις με δική τους αίτηση προς την υπηρεσία.

Απαντήσαμε ότι από την πλευρά μας θεωρούμε η συγκρότηση του ΠΥΣΠΕ, η λειτουργία του και οι αποφάσεις που παίρνει ως όργανο δεν είναι νόμιμες και ότι μπορούν να προσβληθούν νομικά, κάνοντάς του γνωστό ότι έχουμε δώσει διορία στα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΠΕ να υποβάλουν κι αυτά τις παραιτήσεις τους κι αν δεν σεβαστούν τις αποφάσεις του κλάδου έχουν θέσει τον εαυτό τους εκτός συνδικαλιστικών οργάνων.

Μας πληροφόρησε ότι, από όσα γνωρίζει, στις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας είναι να συμπληρωθούν οι θέσεις των παραιτημένων αιρετών με δοτά μέλη!!!

Τονίσαμε ότι αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη ενώ θα μπορούσε να γίνει ότι και σε όλα τα υπόλοιπα υπηρεσιακά συμβούλια του δημόσιου τομέα που δόθηκε παράταση της θητείας τους, κάτι που ζητούσαμε κι εμείς ως εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα.

2. Σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, με τα εμβόλια που έχουν περισσέψει, καταγγείλαμε τα επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης σε βάρος της υγείας των εκπαιδευτικών τη στιγμή που η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη χρονική διορία που δόθηκε στους εκπαιδευτικούς για να κάνουν την αίτηση ώστε να συμπεριληφθούν στους πίνακες του εμβολιασμού ήταν για λίγες ώρες ( μέχρι το βράδυ της ίδιας μέρας !!!). Καταδείξαμε την κοροϊδία του Υπουργείου σε ό,τι αφορά τους εμβολιασμούς των συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής, απαιτώντας και την παρέμβαση της Δ/νσης ώστε να αρχίσουν οι εμβολιασμοί τους αμέσως την στιγμή που εκκρεμούν εδώ κι έναν μήνα.

Η απάντηση που μας δόθηκε σε όλα είναι ότι πρέπει να δείξουμε κατανόηση, γιατί το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει μία πρωτόγνωρη κατάσταση, λόγω της πανδημίας.

Αντιτείναμε ότι σε αυτή η κατάσταση η χώρα βρίσκεται εδώ κι έναν χρόνο αλλά το ΥΠΑΙΘ δεν έδωσε οικονομική ενίσχυση στους Δήμους για τη δέσμευση κι ενοικίαση νέων χώρων για την αραίωση των μαθητών, αλλά για το μόνο που νοιάστηκε ήταν να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, να προσπαθεί ματαίως να εφαρμόσει τις ηλεκτρονικές ψευδοεκλογές, την αξιολόγηση, τον νέο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, την ένταξη των σχολείων στα πρότυπα – πειραματικά…..

3. Ρωτήσαμε μάλιστα γιατί υπάρχει βιασύνη από τη Διεύθυνση ώστε να ζητήσει τη σύνταξη των εσωτερικών κανονισμών από όλες τις σχολικές μονάδες και την έγκριση τους από τους συντονιστές ως τις 24/4/2021, τη στιγμή που ακόμη και η ίδια η υπουργική απόφαση δεν θέτει συγκεκριμένη προθεσμία.

Η απάντηση ήταν ότι αυτή η ημερομηνία είναι ενδεικτική (γιατί υπήρχαν ερωτήσεις από Δ/ντές και προϊστάμενες νηπιαγωγείων κυρίως), δεν είναι δεσμευτική και ότι το υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας επιθυμούν να υπάρχει εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σε όλες τις σχολικές μονάδες ως το τέλος του σχολικού έτους για να μπορεί να εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά!!!

Κάναμε σαφές από την πλευρά μας ότι διαφωνούμε κάθετα με το αντιπαιδαγωγικό, κατασταλτικό περιεχόμενο της Υπουργικής Απόφασης, ότι τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία πάντα λειτουργούσαν με ένα πλαίσιο κανόνων και υποχρεώσεων το οποίο αποφασίζεται από τους Συλλόγους Διδασκόντων στην αρχή κάθε σχολικού έτους, χωρίς άλλους εξωτερικούς παράγοντες. Συνεπώς εκείνο που προτείνουμε ως συνδικαλιστικά όργανα είναι να ξαναστείλουν αυτό το πλαίσιο στη Δ/νση και τους συντονιστές, χωρίς να πάρουν υπόψη τους τα σχέδια του ΙΕΠ, τα οποία βρίθουν από αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις κι άλλωστε δεν έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα και να καταδικάσουν με παιδαγωγικά κριτήρια την Υ.Α.

4. Ρωτήσαμε σε ό,τι αφορά τα Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία και νηπιαγωγεία πόσες σχολικές μονάδες έχουν κάνει αίτηση με απόφαση Συλλόγων Διδασκόντων για να ενταχτούν στους πίνακες των υποψήφιων σχολείων και μας απάντησε ότι μόνο ένα(1) !! κι άλλο ένα (1) που το συζητάει.

Τονίσαμε στον Διευθυντή Εκπαίδευσης ότι δεν θα επιτρέψουμε να προταθεί από τον ίδιον κανένα Δημοτικό και νηπιαγωγείο να λειτουργήσει ως πειραματικό χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Ο ίδιος δεν δεσμεύτηκε σε αυτό, γιατί όπως μας απάντησε έχει αυτό το δικαίωμα και δεν καταλαβαίνει γιατί είμαστε αντίθετοι. Του εξηγήσαμε ότι εκτός της αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων σε καλά και υποβαθμισμένα, ανάλογη τύχη περιμένει και τους συναδέλφους οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν και τις οργανικές τους θέσεις.

Παραδέχτηκε ότι μπορεί οι εκπαιδευτικοί να χάσουν την οργανική τους θέση αλλά θα πάνε στο κοντινότερο σχολείο ή νηπιαγωγείο που θα βρεθεί άλλη κενή οργανική θέση!! Ή μέσα σε τρία χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων να αλλάξει την απόφαση του και να βγει το σχολείο από τα πειραματικά…. Άλλωστε πρόσθεσε δε σημαίνει ότι όποιο σχολείο κάνει αίτηση γίνεται και πειραματικό, χρειάζεται να πληροί….. κάποια κριτήρια.

5. Ζητήσαμε στη συνέχεια από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης σε συνδυασμό με το αίτημα των ΣΕΠΕ να πιέσουν από την πλευρά τους τους δήμους ώστε, με αφορμή τον πρόσφατο σεισμό στη Θεσσαλία, να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος σε όλα τα σχολικά κτήρια της Β΄ Αθήνας και να εκδοθεί πιστοποιητικό αντισεισμικής καταλληλόλητας, τη στιγμή που το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολείων στην περιοχή ευθύνης του συλλόγου μας στεγάζεται σε κτήρια παμπάλαια και με ήδη δύο σχολεία ακατάλληλα στον Δήμο Ηρακλείου από τον προηγούμενο σεισμό και για τα οποία Δημοτική Αρχή και Πολιτεία τηρούν «σιγήν ιχθύος». Απάντησε ότι για το θέμα θα έρθει σε επαφή και σε συνεργασία με τους δημάρχους.

6. Στην ερώτησή μας ποιοι δήμοι έχουν λύσει το πρόβλημα στέγασης των νηπιαγωγείων για την απρόσκοπτη εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, με τη μεταστέγαση των νηπίων από τα προκάτ, πληροφορηθήκαμε ότι οι δήμοι της περιοχής μας (Ν. Ιωνία- Ηράκλειο – Λυκόβρυση ) και σε αυτόν τον τομέα δεν έχουν κάνει τίποτα απολύτως.

7. Θέσαμε με την ευκαιρία και το στεγαστικό πρόβλημα του Διαπολιτισμικού σχολείου της Αλσούπολης προτείνοντας να έρθει ο ίδιος σε επαφή με τον Δήμο Ν. Ιωνίας για τον σχετικό έλεγχο του κτηρίου της Στέγης Ανηλίκων κι αν αυτό πληροί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη μεταστέγαση του Διαπολιτισμικού ή για οποιαδήποτε άλλη σχολική χρήση.

8. Σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση των κενών πήραμε την απάντηση ότι αφού ολοκληρώθηκαν οι μεταθέσεις και μετά και την οριστικοποίηση των παραιτήσεων λόγω συνταξιοδότησης θα ανακοινωθούν στα σχολεία και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Β΄Αθήνας.

Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες

Δεσμεύσεις και πειστικές απαντήσεις που αφορούν τη λύση των εκπαιδευτικών προβλημάτων σε τοπικό επίπεδο, από αυτή τη συνάντηση και στο χρονικό περιθώριο των 15 λεπτών (μιας και ο Δ/ντής είχε προγραμματίσει επόμενη συνάντηση στις 13.15) δεν πήραμε.

ΥΠΑΙΥΘ και Δ/νση θεωρούν ότι σε θέματα όπως η διακίνηση των ελάχιστων τάμπλετ στους μαθητές οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν και πρέπει να έχουν την ευθύνη να θέτουν κοινωνικά κριτήρια ποιοι μαθητές θα τα προμηθευτούν.

Σε περιπτώσεις όμως όπως της σύνταξης του «εσωτερικού» κανονισμού ή της απόρριψης της ένταξης των σχολείων στα Πρότυπα – Πειραματικά οι αποφάσεις των Συλλόγων που δεν συμφωνούν με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς μπορούν να αγνοούνται και να παρακάμπτονται, όπως αγνοείται το 96% των συναδέλφων που μαζικά απείχαν από τις ψευτοτηλε- εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Συσπειρωμένοι στον Σύλλογο μας συνεχίζουμε ενωτικά–μαζικά–αγωνιστικά.

Προχωρούμε δυναμικά στη νέα σύσκεψη εκπροσώπων σωματείων – συλλόγων γονέων την Παρασκευή 2/4 στο ανοικτό θεατράκι «Μελίνα Μερκούρη» στη Λεωφ. Εθνικής Αντιστάσεως στην Καλογρέζα στις 6.30 μ. μ. για τη συνέχιση των αγωνιστικών μας δράσεων.

ΤΟ ΔΣ

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here