Προβλήματα στην υγιεινή & ασφάλεια των σχολείων της Νέας Ιωνίας καταγγέλλει η “Λαϊκή Συσπείρωση”

Να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα ανακούφισης του λαού!

Νέοι γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι της Νέας Ιωνίας,

Καλή δύναμη στη νέα σχολική χρονιά!

Μία νέα σχολική χρονιά ξεκινά εν μέσω δεύτερης φάσης έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού κι ενώ κυβέρνηση, Περιφέρεια Αττικής και Δημοτική Αρχή άφησαν πολύτιμο χρόνο να χαθεί, χωρίς να ακούσουν και πολύ περισσότερο να ικανοποιήσουν τα δίκαια και ρεαλιστικά αιτήματα γιατρών, εκπαιδευτικών και γονιών, που διασφαλίζουν την προστασία, την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών και φυσικά την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Μία σχολική χρονιά που ξεκινά βάζοντας μεγαλύτερα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση των παιδιών, λόγω και του πρόσφατου νόμου για την Παιδεία, με  χαρακτηριστικά παραδείγματα, την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε 25 στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο  – εξεταστικό κέντρο.

Η κυβέρνηση βαφτίζει τη μόρφωση των παιδιών μας, την προστασία της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους «δημοσιονομικό κόστος». Η πολιτική της επιλογή για την ενίσχυση των τραπεζικών ομίλων από το κονδύλι των 32 δισ.  ευρώ που θα πάρει από το ευρωπαϊκό ταμείο, μεταφράζεται σε ό,τι αφορά τα παιδιά μας σε ένα παγούρι (από χορηγία), μία μάσκα (που δεν φοριέται) και μπόλικη ευθύνη.

Κυβέρνηση και Δημοτική Αρχή είναι συνυπεύθυνες για την επιδείνωση της κατάστασης, τα μεγάλα προβλήματα στα σχολεία, την απουσία στοιχειώδους μέριμνας για το πιο ευαίσθητο τμήμα της κοινωνίας μας, τα παιδιά μας.

Ζητήσαμε από τη δημοτική αρχή (η οποία περί άλλα τυρβάζει) να συγκαλέσει έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα το άνοιγμα των σχολείων για να ενημερώσει το σώμα για τα εξής:

  • Ποια είναι τα μέτρα που έχει λάβει για την καθαριότητα και απολύμανση σχολικών κτιρίων, την επάρκεια σε προσωπικό καθαριότητας και υλικών καθαρισμού, τη χρηματοδότηση σχολικών επιτροπών, τη διενέργεια επαναλαμβανόμενων δωρεάν ιατρικών τεστ ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία με ασφάλεια;
  • Αν και ποιες διεκδικήσεις έχει απευθύνει προς την Περιφέρεια, τα αρμόδια Υπουργεία και την κυβέρνηση για τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη;
  • Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί όλο τον προηγούμενο χρόνο για την εξεύρεση και αξιοποίηση δημοτικών χώρων για νέα σχολεία, για την διεύρυνση του αριθμού των τάξεων προσχολικής αγωγής;

Η απάντηση που ακολούθησε από την «Ανεξάρτητη Δημοτική Αρχή» σε τακτικό  Δημοτικό Συμβούλιο που συγκάλεσε στις 14/9/2020 ήταν μια ακόμη προσπάθεια συγκάλυψης της κυβερνητικής πολιτικής με την οποία εναρμονίζεται πλήρως, για τις τεράστιες ελλείψεις που διαχρονικά παρουσιάζουν τα σχολεία, αλλά και για τα ελλιπή μέτρα που δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή λειτουργία τους. 

Ο προβληματισμός γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας με τους οποίους άνοιξαν τα σχολεία είναι απόλυτα λογικός και δικαιολογημένος.

  • Πώς γίνεται να τηρηθούν οι οδηγίες καθαριότητας και απολύμανσης των σχολείων όταν μόλις 54 εργαζόμενοι καθαριότητας (κι όχι όλοι πλήρους ωραρίου) καλούνται να καθαρίζουν τους πάνω από 700 χώρους που υπάρχουν στα σχολεία του Δήμου μας;
  • Πώς θα τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών, όταν σε μικρές τάξεις στοιβάζονται πάνω από 20 μαθητές κατά μέσο όρο; Στη φετινή Α’ τάξη του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας έγινε προσπάθεια να  καταργηθεί το ένα από τα τρία τμήματα και να φοιτήσουν σε δύο τμήματα των 25 μαθητών το καθένα, ενώ υπήρχε ελεύθερη τάξη! Αποτράπηκε από τη δυναμική παρέμβαση εκπαιδευτικών – γονιών την τελευταία στιγμή δείχνοντας ότι οι αγώνες έχουν αποτέλεσμα!
  • Πώς γίνεται να λειτουργήσουν τα σχολεία κανονικά, όταν -μέχρι στιγμής- δεν έχουν καλυφτεί όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς;
  • Ποιοι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας είναι δυνατόν να τηρηθούν σε κοντέινερ και οικίσκους (βλ. 6ο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), ενώ η δημοτική αρχή προχωρά και στην τοποθέτηση τριών νέων για τη στέγαση του ενός τμήματος των 7ου και 9ου Νηπιαγωγείων ;
  • Πώς είναι δυνατόν να λειτουργήσουν τα Ολοήμερα Δημοτικά και μάλιστα με αυξημένο αριθμό μαθητών, χωρίς αίθουσες και τραπεζοκόμους; Στο 10ο Δημοτικό Σχολείο στην Αλσούπολη, η αίθουσα της τραπεζαρίας καλύπτει “προσωρινά” -ήδη έναν χρόνο τώρα- τις ανάγκες ενός τμήματος του 2ου Νηπιαγωγείου του Περισσού!
  • Γιατί δεν αξιοποιούνται για τις ανάγκες των σχολείων δημοτικοί ή άλλοι χώροι που κάποιοι μάλιστα έχουν  χαρακτηριστεί εδώ και χρόνια προς σχολική χρήση;

Καλούμε κάθε γονιό και μαθητή, τους συλλόγους και τους μαζικούς φορείς, το λαό της Νέας Ιωνίας, μέσα από τους Συλλόγους Γονέων, τα Μαθητικά Συμβούλια και τα  Εκπαιδευτικά σωματεία να οργανώσουν την αγωνιστική απάντησή τους για την προστασία της υγείας και των δικαιωμάτων τους, να δυναμώσουμε τη φωνή μας, να παλέψουμε για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει, ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ:

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να καλυφτούν εδώ και τώρα ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, καμία τάξη πάνω από 15 μαθητές. Νέες σχολικές αίθουσες. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών.
  • Κατάργηση του νόμου για την παιδεία (4692/2020), ο οποίος ανάμεσα στα άλλα αντιεκπαιδευτικά  μέτρα προβλέπει αύξηση ορίου μαθητών στους 25-27 μαθητές ανά τμήμα.
  • Πρόσληψη  επαρκούς μόνιμου προσωπικού στην καθαριότητα, σχολιάτρων, σχολικών νοσηλευτών, καθώς και ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον.
  • Εύρεση – διαμόρφωση – χρήση των απαραίτητων δημόσιων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
  • Άμεσα η δημοτική αρχή να προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στο δημοτικό αναψυκτήριο της οδού Πάρσης, στο κτίριο στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου 3, στο οικόπεδο στα Ανθρακωρυχεία, στο οικόπεδο της ΑLTEK, στο οικόπεδο της ΕRIOTEK (Μήτση) στον Περισσό, στο παλιό κτίριο στην Κοραή, το κτίριο της Στέγης Ανηλίκων, καθώς και στην αξιοποίηση κενών οικοπέδων, παλαιών κατοικιών και εγκαταλειμμένων εργοστασίων.

                                                                                     

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here