Τη Νέα Ιωνία την ζούμε δημοσιογραφικά εδώ και 29 χρόνια. Η εφημερίδα μας βρίσκεται δίπλα στους ανθρώπους της πόλης, δίπλα στους επαγγελματίες, στους κατοίκους, στους συλλόγους και τους φορείς, βιώνοντας μαζί τους την καθημερινότητα με τις ωραίες και τις άσχημες στιγμές της, με τα μικρά και μεγάλα προβλήματά της.

Μέσα σε αυτά τα χρόνια είδαμε την πόλη μας να αλλάζει μορφή. Είδαμε τους ανθρώπους της να αλλάζουν νοοτροπία και ζήσαμε μια Αγορά που – ευτυχώς ή δυστυχώς – μοιάζει με καρδιογράφημα.

Αφού ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό, ψάχνουμε λύσεις στα προβλήματα, ψάχνουμε καινοτόμες ιδέες και κυρίως ψάχνουμε τρόπους να κινητοποιήσουμε τον κόσμο, να ενισχύσουμε την τοπική αγορά, να αφουγκραστούμε τα προβλήματα του μικρού και μεσαίου επιχειρηματία και να δώσουμε στην πόλη μας αυτό που πραγματικά της ταιριάζει.

Στo πλαίσιo λοιπόν στήριξης της Τοπικής Αγοράς, βγήκαμε για ρεπορτάζ στην ιστορική αγορά της Νέας Ιωνίας, θέτοντας το παρακάτω ερώτημα: «Ποια είναι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε την περίοδο αυτή;».

Καθόλου τυχαία η επιλογή, όπως εύλογα καταλάβατε. Το συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς της Νέας Ιωνίας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εδώ και αρκετό καιρό, μιας και τα αντιπλημμυρικά έργα θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας και το πρόβλημα στάθμευσης δημιουργεί ασφυξία.

Βρήκαμε και μιλήσαμε με ιδιοκτήτες και υπεύθυνους μερικών εκ των πιο παλιών, αλλά και κάποιων εκ των πιο πετυχημένων καταστημάτων της περιοχής. Ευχαριστούμε λοιπόν το κρεοπωλείο «Δουγένης», το κρεοπωλείο «Γιαννόπουλος», το ιχθυοπωλείο «Η Ραφήνα», το κατάστημα κατεψυγμένων σφολιατοειδών προϊόντων «Η Γωνιά της σπιτικής νοστιμιάς», το κατάστημα παραδοσιακών προϊόντων «Το Ποντιακό», το παντοπωλείο «Οικογένεια Πάτση» και το εστιατόριο – πιτσαρία «Κολοβός γεύσεις» που μας δέχθηκαν και απάντησαν στο ερώτημά μας.

Βασίλης Μαγκαναδέλλης
Εκδότης ΙΟΝΙΑΝΕΤ.gr

Ακουλουθεί το ρεπορτάζ

Ο κ. Αργύρης Δουγένης, από το κρεοπωλείο “Δουγένης” (Κ. Βάρναλη 10)

Ο κ. Αργύρης Δουγένης, μας ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αφραγκία του κόσμου, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε ό,τι βιώνει όλος ο κόσμος της αγοράς. Επίσης, ο κόσμος παραπονιέται και για τα έργα που καθυστερούν. Άλλοι λένε ότι φταίει το «πάρκινγκ», άλλοι ότι φταίει το έργο των αντιπλημμυρικών, ότι φταίει το ένα ή το άλλο, όμως εγώ βλέπω ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα να ψωνίσει. Βέβαια, και τα έργα σίγουρα δημιουργούν μια σύγχυση, αφού ο κόσμος δεν ξέρει πού να πάει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συχνά τσακωμοί. Νομίζω, όμως, πως θα έπρεπε να είχε συντονιστεί λίγο καλύτερα το συγκεκριμένο έργο.

Ο κ. Σπύρος Γιαννόπουλος, από το κρεοπωλείο “Γιαννόπουλος” (Κ. Βάρναλη 8)

Στη συνέχεια, μας μίλησε ο κ. Σπύρος Γιαννόπουλος, ο οποίος μας είπε μεταξύ άλλων πως: «Υπάρχει άσχημη μυρωδιά από τους υπονόμους και τις αποχετεύσεις στην περιοχή, με αποτέλεσμα να αναγκαζόμαστε να κλείνουμε τις πόρτες. Υπάρχει πρόβλημα και με τα έργα για το «Πάρκινγκ». Δεν ξέρω αν φταίει ο Δήμος ή η Περιφέρεια, όμως τις προάλλες πέρασε και η κ. Δήμαρχος και της τα είπαμε. Από την πλευρά της μας είπε ότι θα δει τα προβλήματά μας. Έτσι κι αλλιώς τα αυτοκίνητα εδώ δεν παρκάρουν και για να έρθει κανείς στην αγορά πρέπει να έρθει με τα πόδια, οπότε το πρόβλημά μας δεν είναι τα έργα που γίνονται.».

Ο κ. Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, από το ιχθυοπωλείο “Η Ραφήνα” (Αγ. Φωτεινής 15)

Ακολούθως, ο κ. Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, μας επισήμανε μεταξύ άλλων πως: «Το βασικότερό μας πρόβλημα είναι το «πάρκινγκ» και τα κολωνάκια που βάζουν και έχουν κόψει όλους τους δρόμους, με συνέπεια να μην μπορεί ο κόσμος να περάσει και να έρθει να ψωνίσει. Κόψανε τον δρόμο από κάτω, κόψανε και τον δρόμο από την πλευρά των έργων για το «πάρκινγκ» και η αγορά έχει τελειώσει. Αν ο πελάτης δεν έχει πού να παρκάρει πώς θα έρθει να ψωνίσει εδώ; Είναι πολύ βασικό αυτό το πρόβλημα. Έξι μήνες τώρα μας έχουν σακατέψει. Αυτό το θέμα πρέπει να το αναδείξετε, γιατί πρέπει να γίνει κάτι επιτέλους.».

Ο κ. Μηνάς Αβραμίδης, από το κατάστημα κατεψυγμένων σφολιατοειδών προϊόντων “Η γωνιά της σπιτικής νοστιμιάς” (Αγ. Φωτεινής 10)

Κατόπιν, ο κ. Μηνάς Αβραμίδης, μας είπε μεταξύ άλλων πως: «Το πιο μεγάλο μας πρόβλημα είναι το «πάρκινγκ». Δεν μπορούν να παρκάρουν οι πελάτες, ώστε να ψωνίσουν. Και αυτό το πρόβλημα αφορά όλη την αγορά και όχι μόνον εμάς. Κανένας δεν μπορεί να ψωνίσει με την ησυχία του. Πριν από λίγο έγινε για ακόμη μία φορά φασαρία για διπλοπαρκάρισμα κάποιου πελάτη, όμως οι γύρω δρόμοι έχουν κλείσει λόγω έργων και τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.».

Η κ. Νάντια Μιχαηλίδου, από το κατάστημα παραδοσιακών τροφίμων “Το Ποντιακό” (Αγ. Φωτεινής 4)

Επίσης, η κ. Νάντια Μιχαηλίδου, μας ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Δύο είναι τα σημαντικότερα προβλήματά μας: Το ένα πρόβλημα είναι των σκουπιδιών και το δεύτερο του «πάρκινγκ». Νομίζω ότι επί δεκαετίες τα προβλήματα αυτά αντί να λύνονται ανακυκλώνονται. Δεν πιστεύω κανένας άλλος καταστηματάρχης να πει ότι αυτό που χρειάζεται είναι να τοποθετηθεί, για παράδειγμα, μια γλάστρα στον δρόμο. Οπότε, τα σκουπίδια και το «πάρκινγκ» αποτελούν χρόνια προβλήματα όλης της περιοχής, δυσκολεύοντας όλους μας.».

Ο κ. Χρήστος Πάτσης, από το κατάστημα παραδοσιακών προϊόντων “Οικογένεια Πάτση” (Πάρσης 9)

Στη γωνία Κ. Βάρναλη και Πάρσης, ο κ. Χρήστος Πάτσης μας ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Το κυριότερο πρόβλημα που έχουμε αυτή την περίοδο είναι αυτό το έργο που γίνεται εδώ, όπου έχει κοπεί η κίνηση για τα αυτοκίνητα εδώ και τουλάχιστον έξι μήνες. Πέραν της αναδουλειάς, που έτσι κι αλλιώς είχαμε, μας προκάλεσε χειρότερο πρόβλημα το ότι δεν μπορεί ο κόσμος να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του για να ψωνίσει. Το πρόβλημα που μας καίει αυτή τη στιγμή είναι ο δρόμος που έχει κλείσει. με το έργο που γίνεται και δεν το συντομεύουνε σε καμία περίπτωση.».

Η κ. Χαρά Κολοβού, από το εστιατόριο – pizza “Κολοβός Γεύσεις” (Πάρσης 25)

Συνεχίζοντας στην οδό Πάρσης, η κ. Χαρά Κολοβού μάς ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Τουλάχιστον τα χρόνια που είμαστε εμείς εδώ το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι οι αποχετεύσεις και τα όμβρια νερά. Επίσης, μεγάλο πρόβλημα είναι και η απουσία χώρων στάθμευσης, αλλά και το γεγονός πως το παρακείμενο έργο αργεί να ολοκληρωθεί και υπάρχει πρόβλημα με την πρόσβαση με αυτοκίνητο.».

Τέλος, στο ερώτημά μας απάντησε και ο κ. Λευτέρης (νέο κατάστημα), ο οποίος μας είπε μεταξύ άλλων πως: «Το βασικότερο πρόβλημά μας είναι το ότι εδώ και καιρό έχει κοπεί η κυκλοφορία του δρόμου λόγω έργων. Ως εκ τούτου έχει μειωθεί η αγοραστική κίνηση σε όλα τα μαγαζιά εδώ γύρω. Πλέον ο κόσμος δυσκολεύεται όχι μόνον να παρκάρει, αλλά ακόμα και να προσεγγίσει αυτό το κομμάτι της ιστορικής αγοράς της Νέας Ιωνίας. Τουλάχιστον 3 εβδομάδες τώρα έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Και εμείς, δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Όλα τα μαγαζιά έχουμε αυτό το πρόβλημα.».

Μελλοντικά θα συζητήσουμε και με άλλους αξιόλογους επαγγελματίες της συγκεκριμένης αγοράς της πόλης μας.

Ρεπορτάζ: Παναγιώτα Σούγια
Φωτογραφίες: Γιώτα Τζώρτζη

* Η ΙΟΝΙΑΝΕΤ θα επανέλθει σύντομα με νέα ρεπορτάζ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι και οι επαγγελματίες του Κέντρου και των συνοικιών της Ν. Ιωνίας. Τo τηλέφωνo επικοινωνίας (210 2770123) και το e-mail μας (info@ionianet.gr) παραμένoυν στην διάθεση όλων των επαγγελματιών  για να αναδείξουμε και άλλα θέματα που τους απασχολούν. Όσοι επιθυμείτε να συμμετάσχετε στο επόμενο ρεπορτάζ μας, με φωτογραφικό υλικό και δηλώσεις, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ