Εξ αποστάσεως διδασκαλία: μιλάει στην ΙΟΝΙΑΝΕΤ ο διευθυντής του 3ου ΓΕ.Λ. Νέας Ιωνίας κ. Μιλτιάδης Καναβός

Με αφορμή την προώθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας με την ενεργοποίηση των ψηφιακών εργαλείων τα οποία επιτρέπουν την εφαρμογή της, ώστε να διατηρήσουν οι μαθητές την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας, μιλήσαμε με διευθυντές σχολείων της Νέας Ιωνίας προκειμένου να ενημερώσουμε τους μαθητές και τους γονείς της πόλης μας για την εφαρμογή του μέτρου αυτού.

Πιο συγκεκριμένα, ζητήσαμε να μας δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να μας πληροφορήσουν σχετικά με τον βαθμό ανταπόκρισης των σχολείων τους στις κατευθύνσεις των εγκυκλίων του υπουργείου Παιδείας, να μας μεταφέρουν την εικόνα που έχουν σχηματίσει για τη δυνατότητα των μαθητών να διαθέτουν τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα, καθώς και να μας εκφράσουν τη γνώμη τους σχετικά με το αν μπορεί να λειτουργήσει απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη χώρα μας.

Εάν το κλείσιμο των σχολείων διαρκέσει για πάρα πολύ μεγάλο διάστημα νομίζω ότι πρέπει το υπουργείο να σκεφτεί κι άλλους τρόπους για να αναπληρώσουμε και τις χαμένες ώρες των μαθημάτων και, γενικότερα, την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δηλώσεις στην ΙΟΝΙΑΝΕΤ
Ακολουθούν οι απαντήσεις που μας δόθηκαν από τον Διευθυντή του 3ου ΓΕ.Λ. Νέας Ιωνίας (και δημ. σύμβουλο) κ. Μιλτιάδη Καναβό

Μιλτιάδης Καναβός «Η υπόθεση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ήδη προχωράει. Την προηγούμενη Πέμπτη συνδεθήκαμε με το υπουργείο σε μια πρόβα «τζενεράλε». Χώρισαν ολόκληρη την Ελλάδα σε διάφορες εκπαιδευτικές περιφέρειες και κάθε μέρα ένα σύνολο σχολείων συνδεόταν με την κεντρική υπηρεσία για τις τελικές δοκιμές, για να φανεί πώς θα λειτουργήσει η συγκεκριμένη πλατφόρμα. Κατά τη γνώμη μου, έγινε μια καλή δουλειά την Πέμπτη, που συνδέθηκε το σχολείο μας, όπως και αρκετά ακόμη σχολεία της περιοχής μας. Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής λάβαμε ορισμένες χρήσιμες οδηγίες σχετικά με το πώς ακριβώς θα λειτουργήσουμε. Η συγκεκριμένη πρακτική δουλεύει ως εξής: Ο κάθε καθηγητής παίρνει συγκεκριμένες οδηγίες από το υπουργείο, του δίνεται ένα «link» σύνδεσης ουσιαστικά με μία ηλεκτρονική διεύθυνση, στη συνέχεια συνεργάζεται με έναν συγκεκριμένο αριθμό μαθητών, ανάλογα με το τμήμα το οποίο έχει, δίνοντάς τους έναν προσανατολισμό μέσω των email που έχουν οι μαθητές. Τα «e-mails» των μαθητών τα δώσαμε στους καθηγητές. Δηλαδή, μετά την πρόβα στείλαμε στους καθηγητές τα «e-mails» των μαθητών και οι καθηγητές μας στείλανε την ημέρα που θα κάνουν το μάθημα και το «link» που θα χρησιμοποιούν για να μπορούν να συνεργάζονται με τους μαθητές τους. Προχωράει όλο αυτό και βρισκόμαστε πλέον στο στάδιο κατά το οποίο έχουμε ολοκληρώσει τη διαμόρφωση του προγράμματος, το οποίο στείλαμε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ουσιαστικά, στο σχολείο μας, μία φορά την εβδομάδα ο κάθε καθηγητής μαθήματος προσανατολισμού θα κάνει το μάθημά του, σε συνεργασία με τους μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος.

Βέβαια, έχει διαπιστωθεί και η ύπαρξη κάποιων προβλημάτων. Παραδείγματός χάρη, το βασικό πρόβλημα είναι ότι πρέπει καθένας να έχει έναν «στάνταρ» εξοπλισμό, για να μπορέσει να λειτουργήσει η διαδικασία. Πρέπει να έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή ή «λάπτοπ» ή «τάμπλετ» ή ένα προηγμένο τηλέφωνο και, φυσικά, σύνδεση στο διαδίκτυο. Αν δεν έχει τον απαιτούμενο εξοπλισμό είτε ο καθηγητής είτε ο μαθητής δεν είναι εφικτή η συμμετοχή του στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης, όταν σε ένα σπίτι είναι δύο αδέρφια, αν έχουν μάθημα την ίδια ώρα πρέπει να έχουν δύο υπολογιστές.

Στην περιοχή μας, αν εξαιρέσουμε δύο-τρεις περιπτώσεις, τα υπόλοιπα παιδιά έχουν δείξει ενδιαφέρον και έχουν δείξει ότι έχουν τη διάθεση να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα. Βέβαια, δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ούτε των μαθητών ούτε των καθηγητών. Κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει. Στην ουσία, σύμφωνα με τη νομοθεσία, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να παρέχει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όμως, ορισμένοι καθηγητές στο σχολείο μας ήδη ξεκίνησαν πιλοτικά τα μαθήματα και από την επόμενη εβδομάδα θα λειτουργεί πλήρως το πρόγραμμά μας σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας.

Όμως, υπάρχει και η ασύγχρονη εκπαίδευση, η οποία είναι πιο εύκολη στην εφαρμογή της, καθώς προβλέπει τη δημιουργία από τον εκάστοτε καθηγητή μιας εικονικής τάξης με τους μαθητές, στους οποίους στέλνει εκπαιδευτικό υλικό με ερωτήσεις, ασκήσεις κ.λπ.. Άλλωστε, αυτός ο τρόπος λειτουργούσε έτσι κι αλλιώς από αρκετούς καθηγητές και στο παρελθόν, παράλληλα με τα κανονικά μαθήματα στα σχολεία.

Στο σχολείο μας, μία φορά την εβδομάδα ο κάθε καθηγητής μαθήματος προσανατολισμού θα κάνει το μάθημά του, σε συνεργασία με τους μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος.

Κατά τη γνώμη μου η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε σύγχρονη είτε ασύγχρονη, είναι μία αναγκαστική επιλογή ως προσωρινή λύση του προβλήματος που προέκυψε με το κλείσιμο των σχολείων. Δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την πραγματική τάξη και ούτε μπορεί να προσφέρει όσα προσφέρονται σε μια αίθουσα διδασκαλίας ενός σχολείου. Ωστόσο, και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι αυτό δεν γίνεται για να αντικατασταθεί η κανονική διαδικασία μάθησης, αλλά απλώς γίνεται για τη διατήρηση της επαφής των μαθητών με τους καθηγητές. Και, βέβαια, δεν υπάρχει η δυνατότητα να προχωράς την ύλη παρακάτω. Απλώς, στα λεχθέντα που έχουν ειπωθεί ήδη στο σχολείο γίνεται μία μεγαλύτερη εμβάθυνση, μία καλύτερη επίλυση κάποιων επιμέρους αποριών και προβλημάτων στα παιδιά.

Άλλωστε, το υπουργείο Παιδείας μας έχει ζητήσει να του στείλουμε την ύλη που έχει διδαχθεί μέχρι τις 10 Μαρτίου, την ημέρα που πραγματοποιήθηκε το κλείσιμο των σχολείων. Αυτό προφανώς σημαίνει πως λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη το πού βρίσκεται το κάθε σχολείο όσον αφορά στην εξέλιξη της διδακτέας ύλης.

Θεωρώ, λοιπόν, πως είναι μια λύση ανάγκης και πως αν η κατάσταση που βιώνουμε όλοι μας συνεχιστεί επί μακρόν δεν θα έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Δηλαδή, εάν το κλείσιμο των σχολείων διαρκέσει για πάρα πολύ μεγάλο διάστημα νομίζω ότι πρέπει το υπουργείο να σκεφτεί κι άλλους τρόπους για να αναπληρώσουμε και τις χαμένες ώρες των μαθημάτων και, γενικότερα, την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.».

Η ΙΟΝΙΑΝΕΤ δημοσιεύει και τις απόψεις του κ. Δημήτρη Πανταγιά (Διευθυντής 5ου Λυκείου Ν. Ιωνίας) και του κ. Νικόλαου Κοκκινάκη (Διευθυντής του 2ου Γε.Λ. Ν. Ιωνίας)

Παναγιώτα Σούγια, Απόστολος Σαλονικίδης

Κάντε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here