Εξ αποστάσεως διδασκαλία: μιλάει στην ΙΟΝΙΑΝΕΤ ο διευθυντής του 5ου Γε.Λ. Νέας Ιωνίας κ. Δημήτρης Πανταγιάς

Με αφορμή την προώθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας με την ενεργοποίηση των ψηφιακών εργαλείων τα οποία επιτρέπουν την εφαρμογή της, ώστε να διατηρήσουν οι μαθητές την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας, μιλήσαμε με διευθυντές σχολείων της Νέας Ιωνίας προκειμένου να ενημερώσουμε τους μαθητές και τους γονείς της πόλης μας για την εφαρμογή του μέτρου αυτού.

Πιο συγκεκριμένα, ζητήσαμε να μας δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να μας πληροφορήσουν σχετικά με τον βαθμό ανταπόκρισης των σχολείων τους στις κατευθύνσεις των εγκυκλίων του υπουργείου Παιδείας, να μας μεταφέρουν την εικόνα που έχουν σχηματίσει για τη δυνατότητα των μαθητών να διαθέτουν τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα, καθώς και να μας εκφράσουν τη γνώμη τους σχετικά με το αν μπορεί να λειτουργήσει απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη χώρα μας.

Η διαδικασία της σύγχρονης εκπαίδευσης είναι προβληματική, γιατί και οι καθηγητές δεν έχουν ικανοποιητική ενημέρωση, καθώς δεν μπορεί με μία τηλεδιάσκεψη, στην οποία συμμετείχαμε σε επίπεδο διευθυντών, και μία τηλεδιάσκεψη δική μας με τους καθηγητές, να αφομοιωθεί από όλους μας αυτή η πλατφόρμα σε διάστημα δύο ή τριών ημερών

Δηλώσεις στην ΙΟΝΙΑΝΕΤ
Ακολουθούν οι απαντήσεις που μας δόθηκαν από τον Διευθυντή του 5ου ΓΕ.Λ. Νέας Ιωνίας, κ. Δημήτρη Πανταγιά.

Δημήτρης Πανταγιάς, (Διευθυντής του 5ου ΓΕ.Λ. Νέας Ιωνίας και Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κρητών Νέας Ιωνίας): «Λαμβάνουμε συνεχώς νέες σχετικές εγκυκλίους από το υπουργείο Παιδείας για το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η τελευταία εγκύκλιος που λάβαμε είναι για μία προσπάθεια που κάνει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να απλοποιήσει τη διαδικασία των γονέων για την εγγραφή των παιδιών τους σε αυτό, για να έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στην ασύγχρονη εκπαίδευση, μέσω των υπαρχουσών δύο πλατφορμών.

Σε αυτή τη φάση αυτό που θα προχωρήσει «απρόσκοπτα» θα είναι η ασύγχρονη εκπαίδευση, η οποία είναι μία πιο απλουστευμένη διαδικασία, γιατί είναι πλατφόρμες στις οποίες φορτώνουν οι καθηγητές αρχεία με διδακτικό υλικό και υπάρχει μία διαδραστική επικοινωνία με τους μαθητές. Δηλαδή, στέλνεται το υλικό, απαντούν οι μαθητές κ.ο.κ..

Όμως, η διαδικασία της σύγχρονης εκπαίδευσης είναι προβληματική, γιατί και οι καθηγητές δεν έχουν ικανοποιητική ενημέρωση, καθώς δεν μπορεί με μία τηλεδιάσκεψη, στην οποία συμμετείχαμε σε επίπεδο διευθυντών, και μία τηλεδιάσκεψη δική μας με τους καθηγητές, να αφομοιωθεί από όλους μας αυτή η πλατφόρμα σε διάστημα δύο ή τριών ημερών. Αυτό απαιτεί μία εξακολουθητική πρακτική εξάσκηση και μετά να ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια. Και για τη σύγχρονη εκπαίδευση θα βγει τώρα πρόγραμμα από όλα τα σχολεία, που σημαίνει πως οι ώρες διδασκαλίας θα είναι από τις εννιά με δέκα έως τη μία, με πάρα πολλές πιθανότητες να φορτώσει πολύ το σύστημα και να καταρρεύσει. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν διακοπές στις συνδέσεις και προβλήματα στην όλη διαδικασία.

Από ό,τι βλέπω μέχρι στιγμής σχετικά με τις εγγραφές των παιδιών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχουν γραφτεί οι περισσότεροι μαθητές του σχολείου μας για να παρακολουθήσουν την ασύγχρονη εκπαίδευση. Δηλαδή, υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν τις δυνατότητες να μπούνε σε αυτή τη διαδικασία. Πιστεύω πως το ποσοστό των παιδιών που θα μπουν σε αυτή τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα ξεπεράσει το 80% στο σχολείο μας.

Το θέμα έχει τεθεί ξεκάθαρα και από την αρμόδια υπουργό ότι δεν θα καλύψει τη διαδικασία της δια ζώσης μάθησης, αλλά ο στόχος είναι να υπάρχει μία επαφή, ώστε να μην αποκοπεί ο μαθητής από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Υψηλά ποσοστά συμμετοχής αναμένουμε και στη σύγχρονη εκπαίδευση, που θα περιλαμβάνει τηλεδιασκέψεις των καθηγητών και των μαθητών σε ψηφιακές εικονικές τάξεις. Προκειμένου να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία οι μαθητές πρέπει να διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση και θα μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης είτε από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους, είτε μέσα από ένα «τάμπλετ» ή και από το κινητό τους τηλέφωνο.

Το θέμα έχει τεθεί ξεκάθαρα και από την αρμόδια υπουργό ότι δεν θα καλύψει τη διαδικασία της δια ζώσης μάθησης, αλλά ο στόχος είναι να υπάρχει μία επαφή, ώστε να μην αποκοπεί ο μαθητής από την εκπαιδευτική διαδικασία. Άλλωστε, κάθε καθηγητής στη συγκεκριμένη διαδικασία της σύγχρονης εκπαίδευσης θα παραδίδει κάθε μάθημα σε συχνότητα το πολύ δύο ώρες την εβδομάδα, ίσα-ίσα για να έχει την επαφή ο μαθητής με τον καθηγητή του.

Ερμηνεύοντας και τις διαθέσεις του υπουργείου, σύμφωνα με αυτά που λέει συνέχεια η υπουργός, για να μπορέσω να διατηρήσω αυτή τη σχέση του μαθητή με τον δημόσιο εκπαιδευτικό θα βάλω στο πρόγραμμα δύο ώρες, γιατί νομίζω πως ακόμη και οι τρεις ώρες θα ήταν κάτι υπερβολικό. Δηλαδή, προτιμώ να προσελκύσω τον μαθητή να ασχοληθεί τις ώρες αυτές, παρά να μη δώσει καμία σημασία.

Από σήμερα, λοιπόν, θα αρχίσουν οι μαθητές να ενημερώνονται για το πρόγραμμα της σύγχρονης εκπαίδευσης.».

Η ΙΟΝΙΑΝΕΤ δημοσιεύει και τις απόψεις του κ. Μιλτιάδη Καναβού (Διευθυντής 3ου Λυκείου Ν. Ιωνίας) και του κ. Νικόλαου Κοκκινάκη (Διευθυντής 3ου Λυκείου Ν. Ιωνίας)

Παναγιώτα Σούγια, Απόστολος Σαλονικίδης

Κάντε ένα σχόλιο

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ